A Miniszterelnökség azt javasolja, hogy a kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 22. előtt mindenki intézze el előre tervezhető ügyeit. A december 27–29. közötti igazgatási szünet alatt korlátozott nyitvatartással országszerte 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda fogadja majd az ügyfeleket – írja az MTI.
A két ünnep közötti három munkanapon vármegyénként egy, a fővárosban három kijelölt kormányablakban lesz lehetőség 9–14 óra között személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel, lakcímigazolással, ügyfélkapu-regisztrációval, Nemzeti Egységes Kártya (NEK)-regisztrációval, Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylésével, tajkártyamásolat kiadásával, illetve rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadásával kapcsolatos ügyintézésre – ismertették.
Továbbá a Központi Okmányirodában szintén 9 és 14 óra között lehet majd személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyet, valamint ügyfélkapu- és NEK-regisztrációt intézni, valamint sürgősségi és azonnali – három, illetve egy napon belüli – útleveleket átvenni.
Az online beérkezett kérelmek (például vezetői engedély hosszabbítása, online lakcímbejelentés) feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik.
Kiemelték, hogy a kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele.
A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetelni fog a félfogadás, az utóbbiak január 3-án nyitnak – tájékoztatott a Miniszterelnökség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.