A március elsejével induló – és az ünnepek miatt április 2-ig tartó – lakásbiztosítási kampány lehetőséget ad arra is, hogy megvizsgáljuk az otthonunk biztosításával kapcsolatos lehetőségeket – mondta a Világgazdaság kampányról szóló sorozatának első részében Bara Ágnes, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. szakértője. Ez azt jelenti – tette hozzá –, hogy
áttekinthetjük a meglévő szerződésünket, és felmondhatjuk, ha úgy látjuk, hogy valamiért már nem megfelelő, miközben megtalálhatjuk a legjobb fedezetet, amelyet a piaci szereplők jelenleg kínálnak.
A szakértő emlékeztetett arra, hogy Magyarországon most nagyjából 3,3 millió lakóingatlan rendelkezik valamilyen biztosítási védelemmel, ennek alapján a penetráció – tehát a biztosított lakások aránya – 75 százalék környékén jár. Ez azt jelenti, hogy a kampány nemcsak azoknak a lakástulajdonosoknak szól, akik már rendelkeznek biztosítással, hanem annak a nagyjából egymillió háztartásnak is, amely valamilyen okból még nem.
Az is igaz viszont – tette hozzá Bara Ágnes –, hogy
a meglévő lakásbiztosítások átlagéletkora is öt év felett jár, márpedig öt év alatt rengeteg olyan esemény történhet, amely ezeket a szerződéseket is érinti:
így például az ingatlanok vagy a bennük lévő ingóságok forgalmi értékének emelkedése. Éppen ezért a kampánynak nem pusztán az a célja, hogy felrázza a piacot, hanem az is, hogy hozzájáruljon ezeknek az elavult szerződéseknek a felülvizsgálatához, az alulbiztosítottság csökkentéséhez.
A szakértő szerint ma még lehetetlen megbecsülni, hogy az ügyfelek mekkora hányadát mozgatja majd meg a kampány, de mindenkinek érdemes rászánnia egy kis időt arra, hogy áttekintse a lehetőségeit, és ha szükségesnek látja, kössön új szerződést. A folyamat – emelte ki Bara Ágnes – nem igényel sok időt és energiát, csak néhány dologra kell feltétlenül odafigyelni. Az egyik, hogy ha új szerződést kívánunk kötni, a régi felmondása teljes körű legyen: figyelni kell arra, hogy a felmondás tartalmazza például a kötvényszámot és a szerződő nevét, személyes adatait, és az is fontos, hogy a megfelelő címre küldjük el. Érdemes figyelni a biztosítási védelem folytonosságára is, tehát mikor megszűnik a régi szerződés – ez a felmondás beérkezését követő 30. nap –, már legyen hatályban az új.
A digitális csatornák – véli Bara Ágnes – a mostani kampányban már hangsúlyos szerepet játszanak majd,
de még létezik egy viszonylag széles ügyfélréteg, amely igényli a személyes tanácsadást.
A tanácsadó – tette hozzá – nemcsak a számunkra legkedvezőbb konstrukció megtalálásában nyújthat segítséget, hanem hozzájárulhat az adminisztratív teendők – például a felmondás – gyors intézéséhez is. A személyes tanácsadás mellett szól az is – emlékeztetett a szakértő –, hogy a lakásbiztosítás viszonylag összetett termék, tehát nem olyan egyszerű, mint például egy kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, ahol a fő paraméterek megadása után csak a legkedvezőbbnek gondolt konstrukciót kell kiválasztani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.