BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Close up real estate agent with house model hand putting signing contract,have a contract in place to protect it,signing of modest agreements form in office.Concept real estate,moving home or renting property

A Világgazdaság vidcastsorozata a lakásbiztosítási kampányról – 1. rész – Mindenképp jól járhat, aki alaposan felméri a lehetőségeit

Nagyjából egy hét múlva elindul az első, bő egy hónapig tartó lakásbiztosítási kampány, amely a már aktív és leendő ügyfelek millióit érinti majd. A kampányban rejlő lehetőségekről, a gyakorlati tudnivalókról és az alulbiztosítottságban rejlő veszélyekről nyilatkozott a Világgazdaságnak Bara Ágnes, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. szakértője.

A március elsejével induló – és az ünnepek miatt április 2-ig tartó – lakásbiztosítási kampány lehetőséget ad arra is, hogy megvizsgáljuk az otthonunk biztosításával kapcsolatos lehetőségeket – mondta a Világgazdaság kampányról szóló sorozatának első részében Bara Ágnes, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. szakértője. Ez azt jelenti – tette hozzá –, hogy 

áttekinthetjük a meglévő szerződésünket, és felmondhatjuk, ha úgy látjuk, hogy valamiért már nem megfelelő, miközben megtalálhatjuk a legjobb fedezetet, amelyet a piaci szereplők jelenleg kínálnak.

Close up real estate agent with house model hand putting signing contract,have a contract in place to protect it,signing of modest agreements form in office.Concept real estate,moving home or renting property
Fotó: Getty Images

A szakértő emlékeztetett arra, hogy Magyarországon most nagyjából 3,3 millió lakóingatlan rendelkezik valamilyen biztosítási védelemmel, ennek alapján a penetráció – tehát a biztosított lakások aránya – 75 százalék környékén jár. Ez azt jelenti, hogy a kampány nemcsak azoknak a lakástulajdonosoknak szól, akik már rendelkeznek biztosítással, hanem annak a nagyjából egymillió háztartásnak is, amely valamilyen okból még nem.

Az is igaz viszont – tette hozzá Bara Ágnes –, hogy 

a meglévő lakásbiztosítások átlagéletkora is öt év felett jár, márpedig öt év alatt rengeteg olyan esemény történhet, amely ezeket a szerződéseket is érinti:

így például az ingatlanok vagy a bennük lévő ingóságok forgalmi értékének emelkedése. Éppen ezért a kampánynak nem pusztán az a célja, hogy felrázza a piacot, hanem az is, hogy hozzájáruljon ezeknek az elavult szerződéseknek a felülvizsgálatához, az alulbiztosítottság csökkentéséhez.

A szakértő szerint ma még lehetetlen megbecsülni, hogy az ügyfelek mekkora hányadát mozgatja majd meg a kampány, de mindenkinek érdemes rászánnia egy kis időt arra, hogy áttekintse a lehetőségeit, és ha szükségesnek látja, kössön új szerződést. A folyamat – emelte ki Bara Ágnes – nem igényel sok időt és energiát, csak néhány dologra kell feltétlenül odafigyelni. Az egyik, hogy ha új szerződést kívánunk kötni, a régi felmondása teljes körű legyen: figyelni kell arra, hogy a felmondás tartalmazza például a kötvényszámot és a szerződő nevét, személyes adatait, és az is fontos, hogy a megfelelő címre küldjük el. Érdemes figyelni a biztosítási védelem folytonosságára is, tehát mikor megszűnik a régi szerződés – ez a felmondás beérkezését követő 30. nap –, már legyen hatályban az új.

A digitális csatornák – véli Bara Ágnes – a mostani kampányban már hangsúlyos szerepet játszanak majd, 

de még létezik egy viszonylag széles ügyfélréteg, amely igényli a személyes tanácsadást.

A tanácsadó – tette hozzá – nemcsak a számunkra legkedvezőbb konstrukció megtalálásában nyújthat segítséget, hanem hozzájárulhat az adminisztratív teendők – például a felmondás – gyors intézéséhez is. A személyes tanácsadás mellett szól az is – emlékeztetett a szakértő –, hogy a lakásbiztosítás viszonylag összetett termék, tehát nem olyan egyszerű, mint például egy kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, ahol a fő paraméterek megadása után csak a legkedvezőbbnek gondolt konstrukciót kell kiválasztani.

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.