BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az élet habos oldala: nagy dobásra készül a Borsodi

Stabilizálódhat idén a sörpiac: a kereslet visszaépülését idén a nagy sportesemények, a futball Európa-bajnokság és az olimpia is támogatja. A Borsodi Sörgyár újabb prémium márka, a Coors forgalmazási jogát is megkapta, így a világ tíz legértékesebb sörmárkája közül már három a céghez tartozik a magyar piacon.

Prémium termékkel veszi célba a tavalyi válság által legkevésbé érintett fogyasztói kört a Borsodi Sörgyár, amelynek vezetősége bejelentette, hogy februártól Magyarországon is forgalmazza a világ egyik legismertebb sörmárkáját, a Coorst. 

People,,Men,,Leisure,,Friendship,And,Celebration,Concept,-,Happy,Male
A magyar sörivók nyitottak az innovációra, szívesen próbálnak ki új termékeket. 
Fotó: Ground Picture

Ez a világos sör Európában máshol még nem kapható, a több mint 150 éves sörmárka tulajdonosai tehát elsők között szavaztak bizalmat a kontinensen a magyar piacnak, amely tavaly recessziós évet zárt. A Magyar Sörgyártók Szövetsége januári közlése szerint 2023-ban 10 százalékkal kevesebb sört adtak el, mint 2022-ben.

Tovább folytatódott a kereslet átrendeződése: 

  • az alsó kategóriás termékek piaca egyre szűkül, 
  • a középkategória forgalma azonban nem változott, miközben 
  • tovább nőtt a prémium és szuper prémium szegmensben értékesített mennyiség.

A fentiek jó alapot adnak a Borsodi Sörgyár által most bevezetett új termék, a Sziklás-hegységből származó Coors bevezetéséhez is.

Coors: Prágában főzik, de a cseheknél egyelőre nem kapható

A Coors egyenesen Prágából érkezik hozzánk, és az az érdekessége, hogy bár ott főzik, de csak itt hozzák forgalomba, a cseheknél egyelőre nem kapható.  

A 2024-es piaci várakozásokról Vuleta Zsolt, a Borsodi Sörgyár ügyvezetője és kereskedelmi igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, hogy az elmúlt évek után inkább pozitív változásra, a sörpiac stabilizálódására számít. 

A kereslet visszaépülését idén a nagy sportesemények, mint a futball Európa-bajnokság és az olimpia is támogatja.

Az utolsó békeév ugyanis 2019-ben volt, 2020-ban és 2021-ben jött a Covid , amikor többször bezártak a vendéglátóhelyek, de a fogyasztás mégsem tevődött át az élelmiszerboltok polcaira. A pandémia idején a szociális lehetőségek, alkalmak eltűntek, majd a 2022-es évet az ukrajnai háború árnyékolta be, a 2023-ast pedig az infláció.

A sörinfláció ráadásul elszakadt az átlagostól, a nagyon erős fogyasztói áremelkedés visszaesést okozott. Bizakodásra ad azonban okot, hogy a csökkenés kisebb mértékű volt a prémium termékek esetében, amelyeknél a kereslet stabil és fejlődő, ráadásul a magyar fogyasztó nyitott az innovációra, szívesen próbál ki új termékeket. 

A legújabb családtag, a Coors nem nálunk készül, hanem Prágában 

Mindennek és a Borsodi Sörgyár tevékenységének elismerése, hogy megkapták a Coors forgalmazói jogát, amellyel tovább gyarapították top márkáik számát – szögezte le a cégvezető.

Mint megtudtuk, az idén már 51 éves Borsodi sörrel kapcsolatban idén újításokat tervez a gyártó, de az változatlanul az élet habos oldalán marad, vagyis az egyik legismertebb hazai szlogenen nem terveznek változtatni.

Leszokóban vannak a magyarok a sörről

Nagymértékben visszaesett a hazai sörfogyasztás 2023-ban az előző évhez képest. Tavaly 5,4 millió hektoliter sör fogyott Magyarországon. A Magyar Sörgyártók Szövetsége elmondta, hogy a sörimport 28, az -export pedig 16 százalékkal esett. Az összességében csökkenő sörfogyasztáson belül a Magyarországon gyártott termékek aránya nőtt.


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.