Prémium termékkel veszi célba a tavalyi válság által legkevésbé érintett fogyasztói kört a Borsodi Sörgyár, amelynek vezetősége bejelentette, hogy februártól Magyarországon is forgalmazza a világ egyik legismertebb sörmárkáját, a Coorst.
Ez a világos sör Európában máshol még nem kapható, a több mint 150 éves sörmárka tulajdonosai tehát elsők között szavaztak bizalmat a kontinensen a magyar piacnak, amely tavaly recessziós évet zárt. A Magyar Sörgyártók Szövetsége januári közlése szerint 2023-ban 10 százalékkal kevesebb sört adtak el, mint 2022-ben.
Tovább folytatódott a kereslet átrendeződése:
A fentiek jó alapot adnak a Borsodi Sörgyár által most bevezetett új termék, a Sziklás-hegységből származó Coors bevezetéséhez is.
A Coors egyenesen Prágából érkezik hozzánk, és az az érdekessége, hogy bár ott főzik, de csak itt hozzák forgalomba, a cseheknél egyelőre nem kapható.
A 2024-es piaci várakozásokról Vuleta Zsolt, a Borsodi Sörgyár ügyvezetője és kereskedelmi igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, hogy az elmúlt évek után inkább pozitív változásra, a sörpiac stabilizálódására számít.
A kereslet visszaépülését idén a nagy sportesemények, mint a futball Európa-bajnokság és az olimpia is támogatja.
Az utolsó békeév ugyanis 2019-ben volt, 2020-ban és 2021-ben jött a Covid , amikor többször bezártak a vendéglátóhelyek, de a fogyasztás mégsem tevődött át az élelmiszerboltok polcaira. A pandémia idején a szociális lehetőségek, alkalmak eltűntek, majd a 2022-es évet az ukrajnai háború árnyékolta be, a 2023-ast pedig az infláció.
A sörinfláció ráadásul elszakadt az átlagostól, a nagyon erős fogyasztói áremelkedés visszaesést okozott. Bizakodásra ad azonban okot, hogy a csökkenés kisebb mértékű volt a prémium termékek esetében, amelyeknél a kereslet stabil és fejlődő, ráadásul a magyar fogyasztó nyitott az innovációra, szívesen próbál ki új termékeket.
Mindennek és a Borsodi Sörgyár tevékenységének elismerése, hogy megkapták a Coors forgalmazói jogát, amellyel tovább gyarapították top márkáik számát – szögezte le a cégvezető.
Mint megtudtuk, az idén már 51 éves Borsodi sörrel kapcsolatban idén újításokat tervez a gyártó, de az változatlanul az élet habos oldalán marad, vagyis az egyik legismertebb hazai szlogenen nem terveznek változtatni.
Leszokóban vannak a magyarok a sörrőlNagymértékben visszaesett a hazai sörfogyasztás 2023-ban az előző évhez képest. Tavaly 5,4 millió hektoliter sör fogyott Magyarországon. A Magyar Sörgyártók Szövetsége elmondta, hogy a sörimport 28, az -export pedig 16 százalékkal esett. Az összességében csökkenő sörfogyasztáson belül a Magyarországon gyártott termékek aránya nőtt. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.