„Az eddigi tapasztalataink azt mutatják, hogy a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. országos szintű tanácsadói hálózatát aktívan keresik fel az ügyfelek a lakásbiztosításuk aktualizálásával kapcsolatban: a kampány a tudatosabb emberek érdeklődését abszolút felkeltette, és az online biztosításközvetítő csatornánkon keresztül is egyre nagyobb az érdeklődés” – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a társaság.
A cég tapasztalatai szerint a személyes tanácsadásra változatlanul erős igény mutatkozik. „Tanácsadói hálózatunk jelentős része személyes tanácsadással segítette eddig is az ügyfelek eligazodását a biztosítások terén. Azok az ügyfelek, akik így rendezték biztosítási ügyeiket, továbbra is a személyes értékesítés mellett döntenek, azonban a Biztositasipiac.hu felülete lehetővé teszi minden ügyfelünknek a gyors és rugalmas szerződéskötés és ügyintézés lehetőségét. Ma már szinte korosztálytól függetlenül egyre otthonosabban mozognak az ügyfelek az online térben, azonban azt tapasztaljuk, hogy mindenkinek megnyugtató érzés az, hogy ha segítségre van szüksége, akkor azt
„A mesterséges intelligencia (MI) térnyerésével azonban eljöhet az az idő, amikor az emberi segítség helyett az ügyfelek a mesterséges intelligenciát használják, mi azonban jelenleg azt látjuk, hogy ez a pont még nem a közeljövőben fog bekövetkezni” – tették hozzá.
Ami a kampány iránt érdeklődő ügyfélkör összetételét illeti, az a Hungarikum Alkusz tapasztalatai szerint az online biztosításközvetítői csatornánál abszolút vegyes: a fővárosi, illetve nagyvárosi ügyféltől a zsákfaluban élő ingatlantulajdonosig vannak érdeklődők a kampány hatására. Természetesen a populáció megoszlását az érdeklődések száma is befolyásolja,
ennek fényében a megkötött lakásbiztosítások 25 százaléka a fővárosból érkezik, második helyen pedig Pest vármegye áll 19,43 százalékos részesedéssel.
A biztosítási összegek a megyeszékhelyeken és az azok körüli agglomerációban természetszerűleg magasabbak.
A társaságnál emellett arra számítanak, hogy a kampány végső szakasza különösen erős érdeklődést hoz majd: „A több mint húszéves piaci tapasztalatunk alapján elmondható, hogy akár évfordulós vagy kampány jellegű határidőket veszünk figyelembe, a határidő lejárata előtt még jelentősen megnő az érdeklődés az adott téma iránt, és az utolsó napokban nagyszámú megkeresés érkezik.”
Hiszen általánosságban is jellemző társadalmunkra, hogy hajlamosak vagyunk az utolsó pillanatra hagyni fontos elintéznivalókat. Gondoljunk csak akár a karácsonyi időszakra, amikor még az utolsó nap is ajándékokat vásárolnak a boltokban az emberek.
Az alkuszcégnél kérdésünkre elmondták: mindenképpen van hatásuk a kampány ideje alatt futó nyereményjátékoknak is, hiszen egy ilyen időszakban az is döntő szempont lehet a dilemmázó ügyfeleknek, hogy ki mennyire nívós nyereménnyel vág bele a kampányidőszakba. De a nap végén – emelték ki – az ügyfelek számára elsősorban a kínálat, a biztosítási lehetőségek, a saját tulajdonuk védelme fogja meghatározni azt, hogy mely biztosító vagy biztosításközvetítő ajánlata mellett döntenek. A kampányban emellett hangsúlyos szerep jut a kiegészítő elemeknek, hiszen az elmúlt években a háztartásokban is megjelent, nagy értékű technikai eszközök – például a napelemek, az okoseszközök – védelme kiemelten fontossá vált a biztosítások vonatkozásában is.
Mindenkinek érdemes tüzetesen átnéznie a meglévő szerződésétHa előkeressük a lakásbiztosítási szerződésünket, több részlet elemét megvizsgálva könnyen rájöhetünk arra, hogy van tennivalónk, és lépnünk kell – nyilatkozta a Világgazdaság lakásbiztosítási kampányról szóló vidcastsorozatának ötödik részében Bara Ágnes, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. szakértője. Az egyik alapvető kérdés, hogy mióta él a szerződés, hiszen, ha többéves – netán még régebbi –, akkor számos olyan pontja lehet, amely már nem tükrözi a mostani viszonyokat. Nem pusztán az inflációra vagy az ingatlanárak változására kell gondolni, hanem arra is, hogy néhány év alatt több olyan fejlesztés is történhet az otthonunkban, amely befolyásolja az értékét, és a biztosítási fedezet növelését is indokolttá teszi: ilyen lehet például a napelemek vagy hőszivattyú telepítése, a tetőtér beépítése vagy a családi ház bővítése is. Mindezek alapján a szakértő szerint szinte biztosra vehető, hogy ma nincsen olyan lakásbiztosítással rendelkező ügyfél, akinek teljesen rendben lenne a biztosítása. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.