BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szelfivel számlát nyitni ma már nem ördöngösség

Pénzintézetünk folyamatosan törekszik arra, hogy ügyfeleink minél egyszerűbben tudják a napi banki működésüket intézni – hívta fel a figyelmet Hankiss László, a Gránit Bank vezérigazgató-helyettese. A vezető a Figyelő és a Világgazdaság évadnyitó innovációs konferenciáján elmondta lapunknak, hogy a csalásokat a bankok és az ügyfelek együtt tudják megakadályozni, és egy pénzintézet sem kér titkos jelszavakat, bankkártyaadatokat online.

Milyen fontos digitális intézkedések voltak a tavalyi évben, és milyen visszajelzést kaptak az ügyfelektől?

Pénzintézetünk digitális bankként, alapvetően online csatornákkal szolgálja ki az ügyfeleket már több mint 13 éve. Mi azt látjuk, hogy az egész bankrendszer az online, digitális irányba ment el, főleg az utóbbi öt évben. Ez a folyamat felgyorsult, úgy látjuk, hogy az ügyfelek is egyre inkább az ilyen irányú szolgáltatást keresik. Nálunk 90 százalék feletti az online számlanyitás aránya, bár bizonyos esetekben az ügyfelek igénylik, hogy kapjanak valamilyen személyes tanácsadást, ügyintézést. Ezért van nálunk a videóbank-szolgáltatás, ahol egy videocseten keresztül, élőben tudnak egy felkészült banki szakemberrel találkozni, és kérdezni tőle.

Hankiss László

Gránit Bank
Hankiss László: a csalásokat a bankok és az ügyfelek együtt tudják megakadályozni / Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

Akik pedig teljesen az online formát részesítik előnyben, azok tudnak például szelfivel számlát nyitni, és akkor egyáltalán nem kell bankfiókba menniük. Ahogy az elmúlt években, úgy idén is arra fókuszálunk, hogy az ügyfeleknek minél egyszerűbb és kényelmesebb legyen, ha igénybe akarják venni a banki szolgáltatásainkat. Ennek megfelelően újítottuk meg az e-bank-applikációnkat, ami egy mobilbanki applikáció, ebbe beletettük az azonnali devizaváltást középárfolyamon, ami nagyon nagy siker volt ügyfeleink körében. Lehetővé tettük emellett a devizakártya-nyitást, a kártyaadatok megtekintését az applikációban, hogy az ügyfelek minél egyszerűbben tudják a napi banki működésüket intézni. Ezen túlmenően pedig azon dolgozunk, hogy a hitelezést is minél inkább digitalizáljuk, ez már a babaváró kölcsön esetében is megtörtént, és a jelzáloghitelezési folyamatunkban is, egészen a szerződéskötésig.

Az ügyfeleknek három szempont fontos a bankolásnál: a gyors, egyszerű ügyintézés és a biztonság. Mesélne ez utóbbiról?

Minden fórumon felhívjuk a figyelmet egy nagyon fontos dologra:

a csalásokat a bankok és az ügyfelek együtt tudják megakadályozni.

Lényeges: a bank nem kér telefonon olyan ügyféladatokat, mint a kártyaszám, a titkos kódok, jelszavak. Ezeket soha nem szabad megadni, mert az nagy valószínűséggel csalás. Erre sok edukációs kampányban igyekszünk ráirányítani a figyelmet. Mi olyan azonosításokat használunk, amelyekkel ezeket a csalásokat ki tudjuk küszöbölni, és olyan másodlagos azonosításokkal – mint például az sms-küldés – engedünk bizonyos tranzakciókat, ami kizárja azt, hogy illetéktelenek tudják ezeket a tranzakciókat végrehajtani. Hangsúlyozom: nagyon fontos, hogy az ügyfelek együttműködése kell ahhoz, hogy ez jól működjön, mert ha valaki kap egy sms-t, és kiadja az adatait, nem tudunk mit csinálni, csak utólag lehet intézkedni.

Milyen fejlesztésekkel készül ebben az évben a pénzintézetük?

A befektetési szolgáltatások és a privát bankolás területén fogunk egy új értékajánlattal megjelenni az év második felében. Egyéb hitelezési területen is fogunk újításokkal kijönni, de ezek jelenleg még nem publikusak, a megfelelő időben tájékoztatjuk majd újdonságainkról a sajtót és az ügyfeleinket.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.