„A Magyar Posta jogszabályi kötelezettsége kizárólag arra terjed ki, hogy a küldeményeket a címzettekhez eljuttassa. A társaság nem webáruház, hanem kézbesítési szolgáltató, így a megrendelt csomagok tartalmáról sem neki, sem munkatársainak nincs és nem is lehet információja” – ezt írták arra vonatkozóan, hogy sajtóhírek szerint új csalási formák ütötték fel fejünket hazánkban. A 24.hu számolt be róla elsőként, hogy az interneten megrendelt vagy éppen meg sem rendelt utánvétes csomagokkal vernek át sokakat az utóbbi időbe. Egy ilyen „kamucsomag” akár 30 ezer forintot is taksálhat.
A Magyar Posta azzal védekezik, hogy sem a megrendelést, sem az erről szóló dokumentációt nem látja, sőt nem is láthatja.
A küldemények tartalmának vizsgálata a megrendelő joga és felelőssége, akinek lehetősége van az átvételt megtagadni. Ezért a Magyar Posta elhatárolódik attól a napokban felerősödő, a médiában megjelent hamis állítástól, hogy az úgynevezett „kamucsomagok” tartalmához bármiféle köze lenne.
A társaság ugyanakkor azt ígéri, minden olyan visszaélést kivizsgál, amikor a nevével vagy szolgáltatásával visszaéltek és megkárosították az ügyfeleit.
A tapasztalt jelenség elkerülése érdekében javasoljuk tisztelt ügyfeleinknek, hogy webes rendeléseik során minden esetben győződjenek meg arról, a megbízható webáruházból rendelnek-e
– nyomatékosítják, hozzátéve, ehhez támpontul szolgálhatnak az eladó értékelései.
Megrendelés előtt tanácsolják továbbá elolvasni az adott webáruház általános szerződési feltételeit, gyakran ismételt kérdéseit, különösen a reklamációra, visszaküldésre vonatkozó fejezeteket. Amennyiben mindezek ellenére valaki „kamucsomagot” kap, a rendőrséghez vagy a fogyasztóvédelemhez kell fordulnia.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.