Továbbra is kérdéses, hogy mennyi a valóságtartalma az orosz Mere-bolthálózat magyarországi terjeszkedésének, az viszont egyértelmű, hogy milyen élményekre számíthatnánk: szinte primitív egyszerűségű belterekre és rendkívül nyomott árakra.
A Mere az olcsóságát egyszerűséggel kombinálja, sőt, azzal éri el: a Mandiner összeállítása szerint egyenesen a raklapról vagy a kartondobozból kínálja saját márkás termékeit, a beszállítóknak az árukat közvetlenül a bolthoz kell hozniuk, pénzt pedig csak azért kapnak, ami tényleg el is kelt, a maradékot újra el kell szállítaniuk.
Ehhez passzol a látvány is, hiszen az áruházakban nincs zene, sem dekoráció, az árcédulák pedig a dobozokra és a polcokra celluxozott sárga A4-es lapok.
Egyáltalán nem a komfortra vagy az esztétikára helyezik tehát a hangsúlyt,
hanem a nyomott árakra, amivel viszont nehéz felvennie a versenyt a konkurenciának.
A Mindmegette is megjegyezte, hogy a Mere hasonló boltképpel rendelkezik, mint a Metro vagy az amerikai Costco, azaz a termékeket raklapon kínálják a vásárlóknak, és ugyan az Aldiban, a Lidlben és a Pennyben is vannak raklapos termékek, ezek rendszerint a lisztek, olajok, toalettpapírok és üdítők, viszont a Merében minden így van elhelyezve a boltban.
A raktáráruház konkréten a raklapokból alakítja ki a folyósokat, sorokat, és akárcsak az IKEA-ban, hatalmas tároló polcok is kerülnek az üzlettérbe. Emellett nem fali, álló hűtőszekrények vagy -ládák, hanem hűtőszobák vannak a tejtermékek, húsok számára.
A Szegeder munkatársai meg is néztek egy Mere-boltot belülről, és a Szegedtől úgy száz kilométerre található szerbiai Kúlán szemlézve néhány árat is összehasonlítottak.
A legnagyobb különbséget százalékosan a himalájai só és a szódabikarbóna árában mérték, amik 69–71 százalékkal voltak olcsóbbak, mint egy szerbiai vagy magyarországi Lidlben.
A legkisebb mért különbség ötszázalékos volt a félkilós margarinnál. Jellemzően 20–40 százalékkal voltak olcsóbbak a termékek a szerbiai Merében, mint az ottani vagy hazai versenytársaknál.
Néhány érdekesség az összehasonlításból (szerbiai Mere, szerbiai Lidl, magyarországi Lidl bontásban):
Messze nem egyértelmű azonban, hogy a Mere tényleg jönne – főleg a saját nevén – Magyarországra. Viszont, ha mégis így lenne, akkor az alábbihoz hasonló látvány fogadhatná a vásárlókat a boltjaiban:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.