Nem csak sokat tévéznek a magyarok, sok készüléket is birtokolnak: 10-ből 9 magyar háztartásban van tévé, minden harmadik magyarnak két készüléke, a válaszadók 12 százalékának pedig három tévéje is van egy friss felmérés szerint, amit a közelgő nyári sportesemények, a foci-Eb és az olimpia kapcsán készítettek.
A világ negyedik legnagyobb tévégyártó vállalata – nem mellesleg a labdarúgó-Európa-bajnokság hivatalos szponzora –, a Hisense megrendelésére a Pulzus végezte el az ezerfős kutatást, amelyből világosan kiderült, hogy Magyarországon sokat is használják a sok tévékészüléket: nemre való tekintet nélkül több mint 80 százalék napi szinten tévézik, minden negyedik magyar pedig naponta több mint 3 órát tölt a képernyő előtt. Az idősebb honfitársak kimaxolják az élményt: a 60 évnél idősebbek 54 százalékának két vagy három tévéje is van otthon.
Az viszont, hogy mit nézünk a tévéinken, változóban van.
2022 szeptemberében készült már egy hasonló kutatás: akkor így oszlottak meg a fogyasztott fő tartalmak:
Azóta tovább tolódnak a hangsúlyok: a tévénézés aránya 5 százalékkal, 60 százalékra csökkent, a streaming 3 százalékkal nőt
– sokaknak már egy streamingszolgáltató sem elég. Hasonlóan emelkedik a sportesemények követése és a zenehallgatás mértéke, ezek 1-1 százalékkal magasabbak a korábbi felméréshez képest. A nők többet tévéznek, mint a férfiak, de a sportesemények követése inkább az utóbbiakra és a 60 évnél idősebbekre jellemző.
Mindezek dacára a tévévásárlásra is áll, hogy nem szeretünk rá áldozni. A mostani felmérés szerint a legtöbb magyar 100-150 ezer forint értékben vesz tévét, és csak minden harmadik költ ennél többet új készülékre. A férfiak hajlamosabbak többet költeni, mint a nők, 10-ből egy férfi akár 200-300 ezer forintot is elkölt.
A 18–39 év közöttiek még nyitottabbak a drága készülékekre, akár 500-700 ezer forint értékű készülék is szóba jöhet.
A 60 évnél idősebbek viszont a skála másik végén helyezkednek el, rájuk legjellemzőbb az olcsó készülékek vásárlása, mindössze 5 százalékuk vesz 200 ezer forintnál drágább tévét.
Persze az sem mindegy, hogy milyen készülékért adunk ki százezreket.
Új készülék vásárlásakor továbbra is az ár a legfontosabb szempont, ezt követik a következők:
A nőknek sokkal fontosabb szempont a készülék ára és a készülék garanciafeltételei, mint a férfiaknak.
A foci-Eb és az olimpia mérsékelten izgatta a válaszadókat, új tévékészülék vásárlását legalábbis kevesen tervezik a nagy sportesemények okán.
Mindössze a válaszadók 17 százaléka gondol új tévé beszerzésére, és csak 2 százaléka fogja ezt megtenni a foci-Eb előtt – amire egyébként a magyar válogatott megkezdte a felkészülését. Az olimpiára vonatkozó kérdés hasonló eredményeket hozott, a magyarok ebben az esetben sem gondolnak arra, hogy új tévét vegyenek – inkább jövőre szereznek majd be új készüléket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.