BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sok tévénk van, sokat is tévézünk, de nem akarunk költeni rá – pedig jön a foci-Eb és az olimpia is

A férfiak és főleg a fiatalok sokkal többet áldoznak a tévéjükre, de nagy átlagban még így sem akarunk 150 ezer forintnál többet adni egy készülékért. Így is sok tévé van már a háztartásokban: a hatvanévesnél idősebbeknél sokszor három is. A nagy nyári sportesemények, a foci-Eb és az olimpia miatt azonban kevesen rohannak új készüléket venni.

Nem csak sokat tévéznek a magyarok, sok készüléket is birtokolnak: 10-ből 9 magyar háztartásban van tévé, minden harmadik magyarnak két készüléke, a válaszadók 12 százalékának pedig három tévéje is van egy friss felmérés szerint, amit a közelgő nyári sportesemények, a foci-Eb és az olimpia kapcsán készítettek.

foci-Eb
Általánosságban is sokat tévézünk, és még csak most jön a foci-Eb és az olimpia / Fotó: Shutterstock

A világ negyedik legnagyobb tévégyártó vállalata nem mellesleg a labdarúgó-Európa-bajnokság hivatalos szponzora , a Hisense megrendelésére a Pulzus végezte el az ezerfős kutatást, amelyből világosan kiderült, hogy Magyarországon sokat is használják a sok tévékészüléket: nemre való tekintet nélkül több mint 80 százalék napi szinten tévézik, minden negyedik magyar pedig naponta több mint 3 órát tölt a képernyő előtt. Az idősebb honfitársak kimaxolják az élményt: a 60 évnél idősebbek 54 százalékának két vagy három tévéje is van otthon.

Az viszont, hogy mit nézünk a tévéinken, változóban van.

Tolódik a hangsúly a streaming felé

2022 szeptemberében készült már egy hasonló kutatás: akkor így oszlottak meg a fogyasztott fő tartalmak:

  • 65 százalék hagyományos televíziós műsorokat fogyasztott,
  • 19 százalék viszont már akkor is streamingelt inkább.

Azóta tovább tolódnak a hangsúlyok: a tévénézés aránya 5 százalékkal, 60 százalékra csökkent, a streaming 3 százalékkal nőt 

– sokaknak már egy streamingszolgáltató sem elég. Hasonlóan emelkedik a sportesemények követése és a zenehallgatás mértéke, ezek 1-1 százalékkal magasabbak a korábbi felméréshez képest. A nők többet tévéznek, mint a férfiak, de a sportesemények követése inkább az utóbbiakra és a 60 évnél idősebbekre jellemző. 

A,Family,Is,Watching,A,Soccer,Moment,On,The,Tv
A képernyő mérete dobogós a fontos kritériumok között / Fotó: Shutterstock

Mindezek dacára a tévévásárlásra is áll, hogy nem szeretünk rá áldozni. A mostani felmérés szerint a legtöbb magyar 100-150 ezer forint értékben vesz tévét, és csak minden harmadik költ ennél többet új készülékre. A férfiak hajlamosabbak többet költeni, mint a nők, 10-ből egy férfi akár 200-300 ezer forintot is elkölt. 

A 18–39 év közöttiek még nyitottabbak a drága készülékekre, akár 500-700 ezer forint értékű készülék is szóba jöhet.

A 60 évnél idősebbek viszont a skála másik végén helyezkednek el, rájuk legjellemzőbb az olcsó készülékek vásárlása, mindössze 5 százalékuk vesz 200 ezer forintnál drágább tévét.

Persze az sem mindegy, hogy milyen készülékért adunk ki százezreket.

Kevesen rohannak tévét venni a foci-Eb miatt

Új készülék vásárlásakor továbbra is az ár a legfontosabb szempont, ezt követik a következők:

  • a képernyő mérete, 
  • a készülék márkája,
  • a készülék dizájnja,
  • a készülék operációs rendszere,
  • a készülék hangrendszere.

A nőknek sokkal fontosabb szempont a készülék ára és a készülék garanciafeltételei, mint a férfiaknak.

A foci-Eb és az olimpia mérsékelten izgatta a válaszadókat, új tévékészülék vásárlását legalábbis kevesen tervezik a nagy sportesemények okán.

Mindössze a válaszadók 17 százaléka gondol új tévé beszerzésére, és csak 2 százaléka fogja ezt megtenni a foci-Eb előtt – amire egyébként a magyar válogatott megkezdte a felkészülését. Az olimpiára vonatkozó kérdés hasonló eredményeket hozott, a magyarok ebben az esetben sem gondolnak arra, hogy új tévét vegyenek – inkább jövőre szereznek majd be új készüléket. 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.