BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Man,Using,Smartphone,Online,Shopping,And,Payment,Via,Mobile,Banking

Adatlopásoktól rettegnek a vásárlók

Egyre bizalmatlanabbak a fogyasztók, amikor adataikat ki kell adni az online felületeken. Egy felmérés szerint egyre több vásárló szeretne megszabadulni a weboldalakon alkalmazott sütiktől, valamint attól sem érzik biztonságban magukat, hogy egyes cégek már vásárlás előtt elkérik az adataikat. A kibervédelmi szakember szerint a cégek legfontosabb feladatainak egyike a fokozott információbiztonság megerősítése.

Egyre több vevő aggódik azért, hogy a vásárláskor megadott adatai kiszivárognak, és ez az, ami a kereskedőket is lépésre kényszeríti – derült ki az EY legfrissebb, 30 ország több mint 23 ezer fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.

adatlopásoktól
Adatlopásoktól tartanak a vásárlók / Fotó: Shutterstock

Megnehezíti a kereskedők dolgát, hogy a vásárlók az elmúlt egy évben egyre kevésbé érzik biztonságban az adataikat. A fogyasztóknak már közel a kétharmada (61 százaléka) attól fél, hogy ellopják a személyazonosságát, több mint fele (54 százaléka) pedig tart attól, hogy a cég, amellyel megosztja az információkat, kibertámadás áldozata lesz.

A cégeknek növelniük kell a kibervédelmi szintet

Minden cégvezető prioritási listájának az élén kell hogy álljon, hogy megerősítse szervezete információbiztonságát. Ez a saját, jól felfogott érdeke. Erre ráadásul most az Európai Unió úgynevezett NIS2 irányelve is ösztönzi többek között az ötven fő munkavállalói létszám feletti digitális szolgáltatókat

– hangsúlyozta Zala Mihály, az EY Magyarország kibervédelmi üzletágának vezetője.

Szabaduljunk a sütiktől

A 23 ezer válaszadó közül sokan örülnének, ha a weboldalakon a látogatók adatait gyűjtő, úgynevezett sütiktől (cookie) egyszer és mindenkorra megszabadulhatnának. A megkérdezettek úgy vélik, hogy az alábbiak nagyban rontják a vásárlói élményt, ezért nem szeretnék:

  • az online pénztárnál előre megadni a személyes adatokat – 36 százalék,
  • a felhasználók mozgását nyomon követő honlapokat – 30 százalék és 
  • a böngészési, illetve vásárlási előzmények alapján személyre szabott hirdetéseket – 22 százalék.

A minőségi adat kulcsfontosságú ahhoz, hogy a megfelelő célcsoportokat releváns üzenetekkel és ajánlatokkal érjék el a vállalatok. Azt azonban egy vezető sem felejtheti el, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak, és automatikusan már nem sokan fogják megosztani a személyes adataikat

– hangsúlyozta Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője.

Kritikusan fontos, hogy a vállalatok tudatosan edukálják és informálják mind a vevőiket, mind a belső dolgozóikat arra, hogy mit és miért tesznek az információkkal, hogyan védik azokat. Aki ugyanis ezt elhalasztja, és képtelen lesz az ügyfelei igényeit kielégíteni, az villámgyorsan le fog maradni a kiélezett kereskedelmi versenyben – tette hozzá.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.