Egyre több vevő aggódik azért, hogy a vásárláskor megadott adatai kiszivárognak, és ez az, ami a kereskedőket is lépésre kényszeríti – derült ki az EY legfrissebb, 30 ország több mint 23 ezer fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából.
Megnehezíti a kereskedők dolgát, hogy a vásárlók az elmúlt egy évben egyre kevésbé érzik biztonságban az adataikat. A fogyasztóknak már közel a kétharmada (61 százaléka) attól fél, hogy ellopják a személyazonosságát, több mint fele (54 százaléka) pedig tart attól, hogy a cég, amellyel megosztja az információkat, kibertámadás áldozata lesz.
Minden cégvezető prioritási listájának az élén kell hogy álljon, hogy megerősítse szervezete információbiztonságát. Ez a saját, jól felfogott érdeke. Erre ráadásul most az Európai Unió úgynevezett NIS2 irányelve is ösztönzi többek között az ötven fő munkavállalói létszám feletti digitális szolgáltatókat
– hangsúlyozta Zala Mihály, az EY Magyarország kibervédelmi üzletágának vezetője.
A 23 ezer válaszadó közül sokan örülnének, ha a weboldalakon a látogatók adatait gyűjtő, úgynevezett sütiktől (cookie) egyszer és mindenkorra megszabadulhatnának. A megkérdezettek úgy vélik, hogy az alábbiak nagyban rontják a vásárlói élményt, ezért nem szeretnék:
A minőségi adat kulcsfontosságú ahhoz, hogy a megfelelő célcsoportokat releváns üzenetekkel és ajánlatokkal érjék el a vállalatok. Azt azonban egy vezető sem felejtheti el, hogy a vásárlók egyre tudatosabbak, és automatikusan már nem sokan fogják megosztani a személyes adataikat
– hangsúlyozta Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője.
Kritikusan fontos, hogy a vállalatok tudatosan edukálják és informálják mind a vevőiket, mind a belső dolgozóikat arra, hogy mit és miért tesznek az információkkal, hogyan védik azokat. Aki ugyanis ezt elhalasztja, és képtelen lesz az ügyfelei igényeit kielégíteni, az villámgyorsan le fog maradni a kiélezett kereskedelmi versenyben – tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.