A lakásbiztosítási kampányt követő hónapban a biztosítók többsége kivezette a kampányhoz kötött egyedi kedvezményeket. Ennek hatására ismét emelkedni kezdtek a biztosítási díjak az Insura biztosításközvetítő adatai szerint.
Az átlagdíjak emelkedése ellenére továbbra is érdemes felülvizsgálni a meglévő lakásbiztosítási szerződéseket, mert az ügyfelek többsége jelenleg is találhat olyan biztosítói módozatot, amely a fennálló szerződésénél kedvezőbb feltételeket kínál
– hangsúlyozza Kozma Gábor, az Insura vezérigazgatója.
Májusban átlagosan 49 700 forint volt a megkötött lakásbiztosítások átlagdíja, ami 14 százalékkal meghaladta a lakásbiztosítási kampányban közvetített szerződések átlagos díjszintjét, és gyakorlatilag megegyezik az előző év első felében tapasztalt értékkel.
Erre mindenkinek lehetősége van a kampányidőszakon kívül is, mégpedig a biztosítás megkötésének évfordulójakor. Minősített fogyasztóbarát otthonbiztosításra (MFO-ra) pedig az évforduló előtt is válthat bárki, ha az új szerződését is ugyanannál a biztosítónál köti meg
– tette hozzá a vezérigazgató.
A kampányidőszak után a legtöbb új szerződést négy biztosító kötötte, májusban a részesedésük elérte a csaknem 70 százalékot:
Az utóbbi egyesület az online kötéseknél listavezető.
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a márciusi lakásbiztosítási kampányban 285 ezer új szerződés született, és 176 ezer korábbi szerződést dolgotak át. Ez közel 14 százaléka a hazai 3,3 millió lakásbiztosítási állománynak. Az Insura az elmúlt hetekben annak is utánajárt, hogy mi alapján döntöttek az ügyfelek szerződéseik módosításáról vagy változatlanul hagyásáról.
Több mint 4500 válaszadó bevonásával zajló kutatás szerint:
A lakástulajdonosok többsége nem élt a lakásbiztosítási kampány lehetőségeivel.
A beérkező válaszok szerint a többség vagy nem találkozott olyan ajánlattal, amelyre szívesen váltott volna, vagy nem tartotta fontosnak a váltást, más azt nyilatkozta, hogy nem tudott a lehetőségről, és olyan is van, aki tervezett lépéseket tenni. A megfelelő segítség hiányára a válaszadók 5 százaléka hivatkozott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.