A Ganz bemutatta a cseh–magyar koprodukcióban készült GANZ-SOR EBN8 nevű elektromos midibusz prototípusát szerdán Budapesten – közölte a gyártó.
Az elektromos midibusz a „Vállalati kutatási, fejlesztési és innovációs tevékenységek ösztönzése” című GINOP Plusz pályázati felhívás támogatásával született meg; 8 méter hosszú, alacsonypadlós, 45 utas szállítására képes és 300 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik. A busz hajtását, valamint a szoftvert magyar szakemberek fejlesztették ki, a kocsiszekrény Csehországból érkezett.
A midibuszból jelenleg egy van, azonban a típusengedély megszerzését követően évi 50 jármű készülhet.
A GANZ-SOR-t a Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. (GTKB) cseh járműgyártó partnerével (SOR) alkotta meg. Az együttműködés mellett azért döntött a két cég, mert a főként városi közlekedésre alkalmas jármű a maga kategóriájában világszinten is nagyon keresett.
A Ganz a busz mellett töltőberendezéseket is fejlesztett, egy OpCharge típusú, pantográfos gyorstöltőt és egy két töltőfejes, kábelcsatlakozós, 120 kilowatt teljesítményű töltőberendezést.
A Ganz ügyvezető igazgatója, Pencz Rudolf szerint kevés a midibusz a nemzetközi piacon, a legnagyobb gyártók nem erre a méretre specializálódnak. Évről évre nő az igény az elektromos hajtású, közepes méretű városi járművekre. A koronavírus-járvány felgyorsította ezt a folyamatot, változnak a közlekedési trendek, sok járaton visszaesett az utaslétszám. A midibusz hatékony alternatívát kínál az utasok szállítására.
A társaság árbevétele tavaly 2,5 milliárd forint volt a 2022. évi 2,61 milliárd forint után, az adózott eredménye közel 186 millió forintot ért el az előző évi 332 millió forinttal szemben. A társaság átlagos létszáma tavaly meghaladta a 120 főt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.