A fiatalok kevesebb mint felének, 45 százalékának egyáltalán nincs megtakarítása. Akiknek van, azok átlagban 643 ezer forinttal rendelkeztek az idei második negyedévben a K&H ifjúsági index legfrissebb, 300 fős felmérése szerint – írja a K&H a közleményében.
A 19–29 évesek 56 százaléka maximum három hónapig tudná finanszírozni az életét, ha nem jutna semmilyen bevételhez, és csak 6 százalékuk tud egy évnél hosszabb időre tervezni.
Átlagosan 643 ezer forintos megtakarítással rendelkeztek a válaszadó fiatalok. A három legutóbbi negyedévben mért 419–549 ezer forintos átlagokhoz képest, ez jókora emelkedés.
A tartalékkal ténylegesen rendelkező fiatalok átlagosan 1,17 millió forintos összegről számoltak be a második negyedévben. A jelentős eltérés azzal magyarázható, hogy a megkérdezettek 55 százalékának van csak megtakarítása, a többieknek pedig nincs.
A fiatalok
– derül ki a kutatásból.
A tartalékkal rendelkező fiatalok 33 százaléka maximum egy hónapig, 23 százalékuk pedig legfeljebb három hónapig tudná kihúzni jövedelem nélkül. Maximum egy évre 12 százalékuk tud tervezni, és mindössze 6 százalékos azoknak az aránya, akik akár egy évnél hosszabb időre is megélnének bármilyen bevétel nélkül. A negyedévnél hosszabb időre elegendő tartalékkal rendelkezők aránya tehát 44 százalékos, ez emelkedés az idei első negyedévre vonatkozó 35 százaléknál.
A korábban készült második negyedéves kutatások szerint
százalékos volt azoknak a fiataloknak az aránya, akik három hónapnál hosszabb időtávon is meg tudnak élni jövedelem hiányában.
Éves összevetésben és a korábbi évek első negyedéveihez viszonyítva emelkedett az arányuk az idei második negyedévre.
Ez egyben azt is jelenti, hogy 2020 és 2023 második negyedévében a maximum háromhavi tartalékot felhalmozók aránya 63–69 százalékos volt, szemben a legfrissebb felmérésben szereplő 56 százalékkal.
Jelentős különbség van a dolgozó fiatalok és a diákok között, ami érthető, hiszen az előbbiek rendelkeznek fizetéssel. Az aktív fiatalok 54 százalékának elég a tartaléka fél évre, a diákoknál ez az arány csak 46 százalékos – írják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.