Már látszik a fény az alagút végén! – ezzel kezdi friss Facebook-bejegyzését az építési és közlekedési miniszter.
Lázár János arról posztolt, hogy
elkészült az M85-ös gyorsforgalmi út kétszer két sávos szakaszának alagútpárja.
Nem rövid, 780 méter hosszúságú járatról van szó. A biztonságos és balesetmentes közlekedést
A miniszter kiemelte, hogy ez az első olyan magyarországi gyorsforgalmi úti alagút, amely tisztán állami beruházásban valósult meg. Az év egyik legnagyobb hazai útépítési projektjéhez tartozó Bécsi-dombi alagút próbaüzeme, majd a forgalomba helyezési engedélyezése után hamarosan már 11 gyorsforgalmi út éri el az országhatárt. 2010-ben mindösszesen három volt.
Azonban az M85-ös esetében mindez csupán feltételes mód. Lázár János ugyanis azt is elárulta, hogy az osztrákok a maguk oldalán nem fejlesztenek, így a határmetszési pontot illetően nincsen megegyezés.
Ahogy arról korábban a Világgazdaság is beszámolt, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő alagút kivitelezője az SDD Konzorcium, amelynek tagjai a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházása a 780 méteres alagútpár mellett a Fertőrákos csomópont és a soproni országhatár közötti 4,2 kilométeres négysávos út kivitelezését is tartalmazza, továbbá az északnyugati soproni elkerülő út megépítését is.
A 2020 októberében indult projekt teljes költsége 53 milliárd forint.
Az alagút Sopron északnyugati részén fut, a megépítse pedig azzal a céllal kezdődött meg, hogy a Bécsi-domb alatt az M85-ös autóutat a város zártkertjeinek érintése nélkül, a terepadottságokat leküzdve vezesse át a 84-es főút nyugati oldalára. Az előkészítése még a 2000-es évek elején megtörtént, igaz, utána át kellett tervezni. Az alagút eredetileg tervezett hossza a 2017 márciusi tervek alapján hosszabbodott meg 490-ről 780 méterre, mert így kedvezőbb környezetvédelmi értékelést kapott.
Amikor 2019 nyarán megkezdődtek a munkálatok, az átadás határidejét 2024 nyarára tűzték ki. Vagyis a kivitelezés ütemezetten haladt. Arról egyelőre nincs hír, mikor vehetik birtokba a közlekedők az új alagutat, de ha az átadás lezajlik, utána akár 110 kilométer per órával is áthajthatnak majd raja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.