BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Reagáltak a futárcégek, hogy összeomolhat-e az online rendelési rendszer

Egy nemrégiben megjelent cikk szerint tömeges létszámhiány miatt összeomolhat a hazai kézbesítési piac, amit a fizetések emelésével és a hatékonyabb munkaszervezéssel lehetne kivédeni. A Világgazdaság által megkérdezett futárszolgálat állítja: jelenleg is megfelelő számú és magas szintű, csomagkézbesítés iránt elkötelezett munkavállaló áll a rendelkezésére. A Foodáránál ráadásul úgy vélik, a futárkodás mint kereseti lehetőség tökéletesen alkalmazkodik az egyén élethelyzetéhez.

„A GLS-nél – ahogy az év minden időszakában – a nyári hónapokban is a megszokott módon és minőségben kézbesítik a csomagokat. A megfelelő munkaszervezés és a két párhuzamosan üzemeltetett rendszerünk, a házhozszállítás és az átadópontos kézbesítés, vagyis a GLS Automata és a GLS CsomagPont lehetővé teszi, hogy minden vásárlói igényt időben kielégítsünk, függetlenül a választott kézbesítési módtól”– írta a Világgazdaságnak a GLS Hungary.

futárszolgálat, futárcégek
A futárcégek rugalmasan reagálnak a nyári szabadságokra / Fotó: Róka László /MTI

A futárszolgálatot az Economx cikke kapcsán kereste meg lapunk, amely szerint elterjedt jelenség lett a nyáron, hogy a házhoz rendelt csomagok egy részét nem kapják meg a vásárlók, csak ha maguk mennek el érte.

A kiskereskedelemben működő Egyenlő.hu szakszervezettől származó értesüléseikre hivatkozva a portál azt írta, a jelenség mögött az általános létszámhiány áll, amely a szabadságolások időszakában már logisztikai fennakadásokat és mindennapos feszültségeket okoz a futárszolgálatoknál. Bubenkó Csaba szakszervezeti elnök 

a tömeges létszámhiányra hivatkozva egyenesen az online rendelési rendszer összeomlását vizionálta, 

amelyet szerinte a fizetések emelésével és a hatékonyabb munkaszervezéssel lehetne kivédeni.

A GLS 24 órán belül szállít

A GLS Hungary ugyanakkor a Világgazdaságnak úgy nyilatkozott:

Az esetek 99 százalékában a csomagok felvételét követő munkanapon megtörténik az első kézbesítési kísérlet. Ehhez jelenleg is megfelelő számú és magas szintű, csomagkézbesítés iránt elkötelezett munkavállaló áll rendelkezésre a cégnél.

Mi a helyzet a Foodoránál?

A Foodora online ételrendelési oldal jelezte lapunknak, hogy körülbelül 4000 futárpartnerrel szállít ki, és az a tapasztalatuk, ez az a létszám, amellyel megfelelően el tudják látni az operációt, miközben futárpartnereik számára is elegendő címet tudnak biztosítani. Kiemelték, hogy a Foodorát egyáltalán nem érintik a cikkben leírtak: pillanatnyi, egyéni fennakadások természetesen előfordulhatnak, például lerobbanó autó, defektes bicikli, de tömeges szolgáltatáskiesést nem tapasztaltak.

Beszámoltak arról is, hogy a velük szerződött futárpartnerekkel megbízásos alapon működnek együtt, egyéni vállalkozóként vagy diákszövetkezeti tagként. Partnerük tehát egyénileg dönt a futárkodással töltött idejéről, annak beosztását maga határozhatja meg, ebből adódóan a futárkodás mint kereseti lehetőség tökéletesen alkalmazkodik az egyén élethelyzetéhez. 

„Futárpartnereink körében végzett kutatásunk szerint a Foodoránál való futárkodás fő vonzereje a szabadság és a rugalmasság. A Foodora rendszere is hasonlóképpen rugalmas: rövid időn belül tudunk alkalmazkodni a szezonalitásból adódó megemelkedett rendelésszámokhoz. Szezonalitásból adódóan természetesen van fluktuáció, de nem látunk kirívót az idei nyarat tekintve” – összegeztek.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.