BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kőröshegyi völgyhíd: egy hét múlva teljesen lezárják, hozzá kell nyúlni a szerkezethez

A 2007-ben épült 1872 méter hosszú hídon ez lesz az első ilyen beavatkozás. A Kőröshegyi völgyhíd nem mindennapi művelet elé néz, kiemelik a helyéről.

Három sarut is cserélni kell a Kőröshegyi völgyhídon – jelentette be hétfőn a az MKIF Zrt.

Kőröshegyi völgyhíd: egy hét múlva teljesen lezárják, hozzá kell nyúlni szerkezethez / Fotó: Molnár-Bernáth László

Az autópályakezelő arról számolt be, hogy az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelések eredményéből derült ki, hogy a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából három már erősen elhasználódott és hamarosan ki kell cserélni.

A 2007-ben épült 1872 méter hosszú hídon ez lesz az első ilyen beavatkozás.

A saruk a híd speciális elemei, amelyek lehetővé teszik a hídszerkezet szabályozott mozgását, biztosítva ezzel a híd stabilitását. Az elmúlt 17 évben elhasználódott szerkezeti elemek egyenként közel 10 tonna súlyúak, méretük pedig darabonként 2 x 2 x 0,35 méter.

A nagy precizitást igénylő sarucsere csak forgalomtól elzárt hídon történhet, ráadásul úgy, hogy közben a híd szerkezetét pár centiméterre el kell emelni a pillérektől. Vagyis gyakorlatilag kiemelik a helyéről a hidat. Emiatt szeptember 2-tól várhatóan két hétre teljes egészében le kell zárni a Kőröshegyi völgyhidat.

A nyári vakációra tekintettel a munkát az iskolakezdés utánra ütemezik a forgalom legkisebb mértékű zavarása érdekében. Az MKIF jelezte, hogy a híd zárásról és a terelőutakról az önkormányzatokat értesítették, a saruk cseréjének lehetséges nyár végi, szeptember eleji időpontjáról pedig már áprilisi közleményünkben jó előre szóltak.

Lezárják a Kőröshegyi völgyhidat: így lehet majd közlekedni

A pályazár idejére kijelölt terelőutak az alábbiak:

  • A Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső / Siófok nyugat csomópontban kell elhagyni a pályát és Balatonszárszónál lehet visszatérni.
  • Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyni a pályát és Zamárdi felső / Siófok nyugatnál lehet visszatérni.
    A saruk cseréjével egy időben pályazár mellett a teljes keresztmetszetben (négy helyen) felújítják a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatait is.

Végezetül fontos megjegyezni, hogy a saruk cseréje egy előre tervezett munkálat, a híd biztonságos, jó állapotban van. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.