BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Wizz Air nem hagyja magát, megtámadja a GVH gigabírságát

A Gazdasági Versenyhivatal 307 millió forintos bírságot rótt ki a Wizz Air légitársaságra. Az indoklás szerint a vállalat tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, az ügyfeleit a drágább ajánlatok felé terelte a repülőjegy vásárlások során. A Wizz Air nem fogadja el a bírságot, jogi lépéseket tesz az ügyben.

A Wizz Air a több mint egy éven át tartó vizsgálati folyamat során végig együttműködött a GVH-val és konstruktív magatartást tanúsított. A Wizz Airnek meggyőződése, hogy a foglalási folyamata eddig is egyértelmű, jól érthető és átlátható volt, és az utasok érdekeit szolgálta. Ennek ellenére a hatóság minden észrevételét figyelembe vette, azokkal teljes összhangban nyitott volt a GVH által meghatározott kötelezettségvállalásokat tenni azzal kapcsolatban, hogy átalakítsa a foglalási folyamatát, sőt, számos módosítást már proaktívan meg is valósított időközben. A légitársaság megkérdőjelezi a bírság jogosságát, nem ért egyet annak indoklásával, ezért jogi lépéseket tesz.

Airbus A321 of Wizz Air Team Hungary
Wizz Air GVH bírság
Jogi lépéseket tesz a Wizz Air a GVH által kiszabott bírság miatt / Fotó: NurPhoto via AFP

A Gazdasági Versenyhivatal a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmának megsértése miatt szabta ki a mintegy 307 millió forintos bírságot. A Wizz Air az eljárás során több vállalást is tett a nemzeti versenyhatóság irányába, azonban ezeket a Versenytanács nem fogadta el.

„A Wizz Air továbbra is az utasai érdekeit tartja szem előtt. Ez a bírság nem az utasok érdekeit szolgálja. A légitársaság kötelezettséget vállalt volna kompenzáció fizetésére is az érintetteknek. A GVH azonban ahelyett, hogy a kompenzációt elfogadta volna az utasok számára, úgy döntött, hogy olyan bírságot szab ki, amelynek a felhasználása az utasok számára követhetetlenné válik és részükre semmilyen közvetlen előnyt nem jelent. A Wizz Air kötelezettségvállalási ajánlata, amelyet a GVH nem fogadott el, mintegy duplája lett volna a fogyasztók számára ekképpen semmilyen előnnyel nem járó bírság összegének” – írta közleményében a légitársaság.

A Wizz Air továbbá hangsúlyozza, hogy a szóban forgó vizsgálatot egy évvel ezelőtt, 2023-ban indította a GVH, és az nem függ össze azzal a helyzettel, amely a magyar és az európai légiforgalmi irányítási rendszer kapacitáshiánya miatt 2024 nyarára kialakult. 

Az elmúlt időszakban az európai légtérben súlyos fennakadások és késések voltak tapasztalhatók, amelyek megzavarták az utasok előre eltervezett pihenését és a légitársaságok menetrendjét. 

A Wizz Air több mint 100 millió euró értékű fejlesztéssel készült fel a nyári főszezonra: növelte a személyzet létszámát, korszerűsítette a rendszereit, valamint felülvizsgálta működési és járattervezési eljárásait. Ugyanakkor számos európai és a magyar légiforgalmi irányító szolgálat nem készült fel a már korábban is előrejelzett forgalmi csúcsokra. Ezzel az utasoknak és a légitársaságoknak is jelentős kényelmetlenséget okoztak, hosszú távon is kárt okozva a turizmusnak, ezáltal a nemzetgazdaságnak. 

Tökéletes viharba került az európai légi közlekedés, ettől szenved a Wizz Air és a Ryanair is

Ugrásszerűen emelkedett a múlt hónapban a járattörlések száma Európában, ami nem csupán a fapadosokat sújtja, sőt, egy felmérés szerint a citromdíjat egy nagy, hagyományos légitársaság kapta. A Magyarországon működő légitársaságok, a Wizz Air és a Ryanair a középmezőnyben végeztek.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.