A Master Good Kft. csapata nyerte meg az idei Coop Rallyt, az Agrárminisztérium különdíját pedig az Univer Product Zrt. kapta meg. Az agrártárca a különdíjjal azt ismerte el, hogy a vállalat több mint 70 évre visszanyúló tevékenységével számos innovációt hozott az élelmiszeriparba. A rali mezőnye öt kelet-magyarországi vármegyében (Bács-Kiskun, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves) nyolc állomáson tartott szakmai programot. Az idei Coop Rally közel háromszáz résztvevővel zajlott, a hazai élelmiszeripari, kiskereskedelmi, szolgáltató és médiacégek képviseltették magukat a mezőnyben. Ők együttesen a hazai élelmiszer-kereskedelmi piacon évi mintegy 2200 milliárd forintot kitevő termékértékesítést, és a COOP csoporttal együtt több mint 30 ezer munkavállalót képviselnek.
Az idei Coop Rally állomásai
voltak.
A szaktárca képviseletében Nobilis Márton élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár a zárórendezvényen kiemelte: a kormány rendkívül fontos feladata, hogy a magyar élelmiszerek arányát növelje. Mint mondta, a Coop ebben élen jár, hiszen az üzleteikben több mint 80 százalékot tesznek ki a hazai élelmiszerek, a saját márkás termékeiknek pedig több mint 90 százaléka hazai gyártóknál készül. Ez egy óriási siker és egy óriási felelősség is a részükről, ahogy ugyanúgy az is, hogy eljussanak a legkisebb településekre is. Az agrártárcának is az a célja, hogy a legkisebb településeken is jó minőségű magyar élelmiszert vásárolhassanak az emberek, ne kelljen ezért bemenniük a nagyvárosba – hangsúlyozta az államtitkár.
A 2000 főnél kisebb településeken működő Coop-üzleteket 461 helyszínen valósították meg az elmúlt években 12 milliárd forintos értékben, amihez a Magyar Falu Program állami forrásai is hozzájárultak.
A beruházások révén 450 ezer kistelepülési lakos életkörülményei javultak, amely mellett kispostai tevékenység már 91 üzletnél érhető el, továbbá 9 településen a nem vényköteles gyógyszerek forgalmazása is biztosított a Coop vásárlói számára.
Aki részt vett a Coop Rally két napján, az láthatta, hogy a meglátogatott hat élelmiszergyártó üzemben világszínvonalon termelnek. A tőlük beszerzett termékeknek garantált a minősége – mondta Pekó László, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy a kétezer fő alatti kistelepülés is lehet színvonalas üzletet működtetni, ahogyan azt az idei ralin személyesen is megtapasztalhatták a résztvevők. Azt is igaz azonban, hogy ezeken a településeken alacsony szintű vásárlóerő sajátos piaci helyzetet teremt – tette hozzá.
A díjátadó után Nobilis Márton újságíróknak arról beszélt, hogy jó volt látni, milyen ütemben fejlődik a magyar élelmiszeripar, hiszen egyre modernebb gyárakat mutatnak be a Coop Rally résztvevőinek.
Ezt a fejlődést gyorsítja az az összesen 750 milliárd forintnyi forrás, ami az élelmiszeripari beruházások támogatását szolgálja.
Ennek egyik eleme az 50 milliárd forintos kerettel a kisebb élelmiszeripari vállalkozásoknak meghirdetett „Feldolgozó üzemek fejlesztésének támogatása” című kiírás, amelyre legfeljebb 200 millió forint támogatás nyerhető el. Az államtitkár bejelentette, hogy erre a várakozásaikat meghaladó, 54 milliárd forintnyi támogatási igény érkezett. Időközben megnyílt ennek a nagyobb üzemeknek kiírt, 200 millió és 5 milliárd forint közötti támogatási lehetőséget kínáló pályázat is, amire 150 milliárd forintot különítettek el. „Ha a következőn nem is, de a huszadik Coop Rallyn talán már e pályázatok eredményeit is meg tudja nézni a mezőny” – jelentette ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.