BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Politikai vihar Algyő felett: a Magyar Közút válaszolt a sajtóvádakra

Kedden több magyar híroldal arról számolt be, hogy „újjáépítik a Lázár János kastélya felé vezető utat”, a Magyar Közút pedig most reagált. Szerintük stratégiai, forgalomszervezési okokból épül újjá az Algyő–Maroslele összekötő út.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában 2024. augusztus 21-én indulhatott el a 4413-as jelű Algyő–Maroslele összekötő út átfogó, teljes körű felújítása, melyről korábban a helyi, Csongrád–Csanád vármegyei közlekedőket és médiumokat is előre tájékoztatta a közútkezelő. A mai napon olyan cikkek jelentek meg a beruházás kapcsán, amelyek politikai szempontok alapján értelmezte át a projekt műszaki paramétereit, így fals módon járhatta be a hazai sajtót a fejlesztéshez kapcsolódó szakmai tájékoztatás.

Karnok Csaba, Algyő
Politikai vihar Algyő felett: a Magyar Közút válaszolt a sajtóvádakra / Fotó: Karnok Csaba

Ezért a Magyar Közút szeretné még egyszer kiemelni, hogy a projekt olyan hosszú távú fejlesztés kezdő lépéseit jelenti, ami később a 47-es főút fejlesztési munkáihoz kapcsolódó teljes útzár miatti forgalomszervezési munkák miatt stratégiai fontosságú lesz. 

A 47-es főút algyői Tisza-hídjának bővítési, fejlesztési munkái már előkészítő fázisban vannak, 

a tervek alapján pedig már most realizálható, hogy az építési munkák során időszakosan teljes útzár bevezetése is sor kerül. A főúton naponta 17 470 egységjármű közlekedik, ebből 888 teherautó. Ehhez hasonló forgalmat kell majd szükség esetén elvezetnie a 4413-as jelű Algyő–Maroslele összekötő útnak.

A mellékút felújítás előtt nem rendelkezett olyan műszaki paraméterekkel, hogy naponta az ilyen megnövekedett arányú, főleg teherautó forgalom biztonságos és komfortos áthaladását biztosítsa, mivel nem ekkora terhelésre volt méretezve a szakasz. 

Ezért még a 47-es főút fejlesztése előtt döntöttek arról, hogy a mellékút komplex felújítása elengedhetetlen ahhoz, hogy ez a szakasz hivatalos terelőút lehessen,

és a lehető legkisebb mértékű kerülővel számoljanak a térségben közlekedők és a teherautósok, vagyis ez a beruházás a főút fejlesztéséhez tartozó alprojektnek minősül. Tekintettel arra, hogy a mellékút térségében térfogatváltozó altalaj jellemző, amely rendkívül víz- és fagyérzékeny kötött talajfajta, ez pedig a pályaszerkezet deformációját is okozhatja, ezért a meglévő pályaszerkezetet teljes elbontják, új pályaszerkezet épül, arra terítik az új aszfaltrétegeket.

A szakemberek célja így az volt, hogy hosszú távon, a terelés alatt és után is megfelelő állapotú utat használhassanak az autósok. Az útszakasz térségben betöltött jövőbeni funkciója mellett fontos kiemelni, hogy ez az út szolgálja a Nagyfai Országos Büntetés-végrehajtási Intézet megközelítését is.

Tengernyi pénzt ad a kormány a a vasútfejlesztési programra

Nagy jelentőségű bejegyzést tett közzé Lázár János hétfőn kora délután a közösségi oldalán. Először is leszögezte, hogy a MÁV-járműparkot és a hazai vasúti pályát nem tudják varázsütésre megújítani, mert 30 év hátrányunk van, de nekiállnak. Majd közölte, hogy közel 850 milliárd forint forrást rendelnek a feladatra. Ebből a pénzből mintegy félezer kilométernyi sínt újítanak fel, újraindítják a hazai IC-kocsik gyártását és jó minőségű használt járműveket szereznek be.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.