BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Belgrade,,Serbia,-,November,05,,2023:,Big,Logo,Sign,Yettel

A Yettel lemérte, hét-nyolc perc alatt lehet valakiből előfizető – ezt mondja a cég a mobilozás iskolai korlátozásáról

Mindössze hét-nyolc perc kell ahhoz, hogy valaki előfizetővé váljon, és egyúttal olyan rugalmas termékhez jusson, amely eddig a streamingszolgáltatásokra volt jellemző – mondta Mészáros Attila. A Yettel vállalati kommunikációs és ESG igazgatója többek között az 5G-ről, a jövő felhasználóiról, az új applikációjukról és az iskolai mobilhasználatról is beszélt a Világgazdaságnak adott interjúban. Kovács András, a Yettel márka- és marketingkommunikációs igazgatója pedig arról számolt be, hogyan vizsgázott a hálózatuk a Sziget Fesztiválon.

Tatabányányi embert kellett kiszolgálnia a Yettelnek a nemrégiben véget ért Sziget Fesztiválon. Miért fontos egy telekommunikációs vállalatnak, hogy egy ilyen rendezvény partnere, és egy ikonikus elektronikus zenei partihelyszín névadója legyen?

Kovács András: A Yettel még mindig egy új márkának számít a hazai telekom piacon, és bár ismertsége a bevezetést követően hamar elérte az országos szintet, most eljött az idő, hogy ne kizárólag telekommunikációs kontextusban legyen jelen, hanem olyan felületeken is találkozzanak vele az emberek vele, ahol alapvetően más miatt vannak ott. A Sziget egy ikonikus fesztivál, a Colosseum pedig a rendezvény egyik ékköve, ezért nagy öröm, hogy éppen ennek a helyszínnek lehettünk a névadó szponzorai idén. Három évre állapodtunk meg erről a névadói szerepkörről, a fesztiválra ráadásul nem csak márkajelenléttel érkeztünk, hanem komoly hálózatfejlesztést is végeztünk a lehető legjobb mobilélmény biztosításáért. A majdnem egyhetes teszten jól vizsgázott a hálózatunk, amelyet hat darab extra bázisállomással és 5G-vel erősítettünk meg a Sziget hetére. A látogatók kétszázszor annyi időt telefonáltak, és 1200-szor annyi mobiladat-forgalmat bonyolítottak, mint egy átlagos, fesztiválmentes napon ugyanezen a területen.

Yettel Sziget fesztivál mobilhálózat
Yettel: jól vizsgázott a hat darab extra bázisállomás és az 5G a Sziget Fesztiválon / Fotó: Sziget

Mennyire volt ingoványos talaj az 5G a kezdetekben?

Mészáros Attila: A visszafogott, racionális fejlesztés mellett tettük le a voksunkat. Amikor öt-hat évvel ezelőtt az iparágban elkezdtek róla beszélni, inkább a felhajtás volt nagy körülötte azzal kapcsolatban, hogy kinek és miért lesz jó ez a korszakalkotó technológia. Akkor azt mondtuk, náluk akkor lesznek 5G-s bázisállomások, ha megjelennek Magyarországon az erre képes mobiltelefonok és megvan hozzá az úgynevezett use case is, vagyis, hogy mire fogják használni a lakossági és céges ügyfelek. Tavaly jutottunk el oda, hogy a Yettelnél végre kijelenthettük, nem csak a sávszélesség a nagyobb a korábbinál, hanem az 5G-re építve több új szolgáltatást is tudunk kínálni az ügyfeleknek. 

Összesen négyezer bázisállomáson nyújtunk szolgáltatást itthon, ebből több mint kilencszáz működik 5G-n, ráadásul túlnyomó részben a valódi, nagysebességű 5G-t kínáló magasabb frekvencián, 3600 MHz-es sávban.

Mire számítanak, hogyan kell elképzelni egy felhasználót a jövőben?

M. A.: Néhány hete vezettünk be egy olyan terméket, amely csak applikáción keresztül érhető el. Ez az első olyan digitális előfizetésünk itthon, amelyhez nem szükséges személyes jelenlét, azaz a szerződés megkötéséhez nem kell személyesen bemenni az üzletbe, minden lépése online, a Yettel-alkalmazásban történik. 

A méréseink szerint így mindössze hét-nyolc perc kell ahhoz, hogy valaki előfizetővé váljon, és egyúttal olyan rugalmas termékhez jusson, amely eddig a streamingszolgáltatásokra volt jellemző, azaz az előfizetés bármikor felfüggeszthető vagy újraindítható.

Úgy vélem, a jövő felhasználója keresi majd az ilyen ügyfélélményeket, de nemcsak a telekommunikációban, hanem globálisan mindenhol. A szolgáltatói verseny is ennek megfelelően alakulhat át.

A magyar állam tavaly értékesítette a Yettel Magyarországban meglévő részesedését, hogy részben a befolyó összegből a Budapest Airport visszavásárlását finanszírozza. Milyen hatással volt a tranzakció a cégükre?

M. A.: Csak azt tudom megerősíteni, amit már korábban is kommunikáltunk: a Yettel előfizetőit és munkavállalóit a tulajdonosi struktúra változása közvetlenül nem érintette és továbbra sem érinti, a lakossági és az üzleti ügyfeleink a szolgáltatásainkat a továbbiakban is változatlan formában vehetik igénybe.

Yettel, Mészáros Attila
Mészáros Attila szerint hét-nyolc perc kell ahhoz, hogy valaki előfizetővé váljon a Yettelnél / Fotó: Yettel

A hétfőn indult új tanévben életbe lépett a kormány rendelete az okostelefonok és egyéb okoseszközök iskolai használatának korlátozását illetően. Iparági szereplőként formálnak-e véleményt a mobilhasználatról? 

M. A.: Szülőként rögtön az jut az eszembe, hogy ez mennyire nehéz kérdés. Nagyon nem könnyű ebben a témában jó edukációt folytatni, mivel hiába mondunk bármit a gyermekeinknek, ha az iskolában és a barátaik között teljesen mást tapasztalnak.

A Yettelnek már több éve van egy oktatási programja, a ProSuli, amely többek közt a tudatos internet- és mobilhasználatra helyezi a hangsúlyt. Ennek az egyik lába az a digitális módszertani képzés, amely tanároknak készült és akkreditált pontokat lehet szerezni vele. A célja, hogy a pedagógusokat olyan tudással, információval lássa el, amelynek alkalmazásával – tantárgytól függetlenül – képessé teszi őket arra, hogy beépítsék 

  • a különböző digitális platformokat, 
  • applikációkat, 
  • eszközöket 

az oktatásba. Magyarul: érdekessé tehetik a gyerekek számára a tanulást.

A TudatosNet elnevezésű online videósorozatunk és online kvízünk a biztonságos internethasználat szinte minden aspektusában segítséget nyújt, az adatbiztonságtól az egészséges képernyőidőn át az online zaklatás témaköréig.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.