Készülnek azok a tervek és programok, amelyek alapján elkezdődhet a záhonyi vasúti átrakó körzet fejlesztése
– jelentette be Varga Mihály. A pénzügyminiszter újságíróknak elmondta, hogy a kormány (...) visszaemeli a logisztikai övezetet korábbi pozíciójába, egyben lehetőséget lát arra, hogy Kínával és Oroszországgal együttműködve egy jelentős logisztikai fejlesztés valósuljon meg a térségben. A kabinet ezért úgy döntött, hogy támogatni fogja a záhonyi fejlesztéseket.
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a záhonyi beruházást „az első állapotában” körülbelül 150 milliárd forintosra tette,
és jelezte, hogy annak állami támogatásáról jelenleg is tárgyalnak. Megerősítette, a keleti, azaz az ázsiai vasúti kapcsolat élénkítéséhez szükség van a záhonyi áruátbocsátó-képesség növelésére, ez a projekt ebben nyújt segítséget. Úgy értékelte, hogy ezzel a projekttel az utolsó eleme is helyére kerül annak a logisztikai stratégiának, amelyen Magyarország tíz éve dolgozik.
A program elemei között a gyorsforgalmi utak a megyeszékhelyekig, illetve az országhatárig történő elvezetése, a magyar vasúti hálózat és a repülőterek fejlesztése szerepel.
Az Ázsia és Európa közötti vasúti áruforgalom fontos beruházása lesz a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal építése, amelynek kivitelezési munkálatai idén ősszel kezdődhetnek el. Kifejtette, a pireuszi kikötőből érkező jelentős ázsiai árumennyiség hatékony magyarországi elosztása érdekében létrehozzák a V0-nak elnevezett vasúti gyűrűt is, amely Budapest kikerülésével Záhonyt fogja összekötni Győrön keresztül Ausztriával.
A kormány a következő hetekben tárgyal a repülőtér- és cargo-fejlesztési stratégiáról is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.