BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Adrenalinfüggő postavezér

Folyamatosan keresi a kihívásokat, adrenalinfüggő – vallja magáról a Magyar Posta Zrt. közelmúltban kinevezett vezérigazgatója, Szűts Ildikó. Bár igazi bankárcsaládból származik – nagyapja az első hazai takarékpénztárnál dolgozott, édesapja pedig az OTP megyei igazgatójaként ment nyugdíjba –, soha nem akart ezen a területen dolgozni. Édesapja azt szerette volna, ha jogász lesz, végül a bölcsészkarra ment, történelem–magyar szakra, és később felvette a muzeológiát is. Az egyetemi ismeretek mellé komoly élettapasztalatot is szerzett, máig meghatározó élmény volt számára, amikor a szülei nem engedték, hogy a harmadik évben váltson és átmenjen a közgazdaság-tudományi egyetemre. Ekkor megtanulta, hogy ha valamit elkezd az ember, akkor azt fejezze is be, és hogy a döntés mekkora felelősséggel jár.
Ezt most már nap mint nap tapasztalja, hiszen a Magyar Posta vezérigazgatójaként döntenie kell, ha akarja, ha nem. Jelenlegi feladatához nagyon komoly átlátóképesség kell, kiemelten fontos a döntésképesség, és a korrekt szakmai határozathoz tudnia kell minden információról – mondta el a korábban humánerőforrás-kezelési területeken a saját cégénél, illetve a Magyar Postánál is komoly tapasztalatokat szerző Szűts Ildikó. Ahhoz, hogy jó vezető legyen, jókora adag kreativitásra is szüksége van, mivel a mostani, kihívásokkal teli időkben egy folyamatosan megújuló postát kell bemutatnia.
Az ország egyik legtöbb embert foglalkoztató cégének vezetéséhez Szűts Ildikó szerint nagyon mély humánum is kell. A saját teljesítményével szemben is igen szigorú, és hasonlóan viselkedik a kollégákkal szemben. Ezt a gyakorlatot sikerült nőként is képviselnie, és meglátása szerint hatására már sokat változtak a férfi kollégák is. Szerinte a következetes szigor, a követelmények mindenkinek a javát szolgálják. A munkatársak a kezdetektől ismerik azt az értékrendet, amelynek az alapján dönt, vagyis tiszták a játékszabályok, tudják, hol a határ, mire számíthatnak. Ám szereti meglepni a kollégákat, olyasmivel és olyan időpontban jutalmazni, elismerni, amire nem számítanak. Tisztában van azzal, csak csapatban lehet sikeres. Mint mondja: soha nem volt olyan érzése, hogy azért sikeres, mert ő jó – együtt kell annak lenni.
Az is rendkívül komoly feladat, hogy valaki ekkora céget vezessen, ám az, hogy az új postavezér nő, fokozza a kihívást. Eddig soha nem volt női vezetője a Magyar Postának, sőt a világ 194 nemzeti postája közül csak háromnak az élén áll hölgy. Személy szerint ugyan soha hátrányát nem érezte annak, hogy a szebbik nemhez tartozik, ám most azért jobban észreveszi, hogy férfiuralom van – tette hozzá Szűts Ildikó.

Névjegy

CÉG. A Magyar Posta Zrt.

37 ezer embernek ad munkát, ezzel hazánk második legnagyobb foglalkoztatója. A 2006-os 174,5 milliárd forintos forgalom után tavaly 181 milliárdos bevételt ért el.

A cég adózás előtti eredménye a 2006-os 5,33 milliárd forintról a múlt évben 5,6 milliárdra nőtt.

Az idén már 192 milliárd forintos forgalommal és négymilliárdos üzleti eredménnyel számolnak.

Szűts Ildikó (48)

Az ELTE BTK-n, majd a BKE személyügyi szakán szerzett diplomát.

A Magyar Posta Zrt. humán-főigazgatója volt 2002-től, majd 2007 májusától általános vezérigazgató-helyettes, 2008 májusától vezérigazgató.

Férjnél van, egy 11 éves kisfiú édesanyja.

37 ezer embernek ad munkát, ezzel hazánk második legnagyobb foglalkoztatója. A 2006-os 174,5 milliárd forintos forgalom után tavaly 181 milliárdos bevételt ért el.

A cég adózás előtti eredménye a 2006-os 5,33 milliárd forintról a múlt évben 5,6 milliárdra nőtt.

Az idén már 192 milliárd forintos forgalommal és négymilliárdos üzleti eredménnyel számolnak.

Szűts Ildikó (48)

Az ELTE BTK-n, majd a BKE személyügyi szakán szerzett diplomát.

A Magyar Posta Zrt. humán-főigazgatója volt 2002-től, majd 2007 májusától általános vezérigazgató-helyettes, 2008 májusától vezérigazgató.

Férjnél van, egy 11 éves kisfiú édesanyja. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.