BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hat a koffein: lendületben a McCafé

A negatív gazdasági hatások ellenére 2008-ban 20% százalékkal nőtt az országszerte már több, mint 25 egységből álló McCafé hálózat forgalma. A McDonald’s kávézóláncában az elmúlt 10 hónapban 2,2 millió vendéget szolgáltak ki: 20% százalékkal többet, mint az előző év hasonló időszakában. 2009-ben folytatódik a hálózatbővítés, a hazai legnagyobb kávézólánc jövőre 8-10 új egységgel bővül.

Idén ősszel már 25-re bővült a McCafé hálózat egységeinek száma. Az elmúlt 10 hónapban a McDonald’s kávézóláncának forgalma meghaladta a 620 millió forintot, az előző év ugyanazon időszakához viszonyítva ez 38 százalékos növekedést jelent (az új éttermekkel együtt). A Magyarországon 2003 óta jelen lévő McCafék a kávézókkal bővített McDonald’s éttermek összforgalmának átlagosan 7 százalékát adják, azonban a legsikeresebbek már elérik az éttermek forgalmának 20-25 százalékát. A kávézólánc egységei tavaly 2 millió vendéget szolgáltak ki, ez a szám várhatóan 35 százalékkal emelkedik 2008 végére, így elérheti a 2,7 millió főt. Azokban az éttermekben, ahol McCafé is működik, a vendégforgalom 9-10 százalékát adják a kávéra, süteményre betérők.

A magyarok töretlen kávézási kedvéről árulkodik, hogy 2008 első 10 hónapjában 11. tonna, azaz kb. 841 142 csésze kávét fogyasztottak el a McCafé vendégei – 6,5-szer annyit, mint a nyitás első évében. Az első egység megnyitása óta összesen 3,1 millió csésze kávét és 2 millió szelet süteményt szolgáltak fel a 3,6 millió vendégnek.

A vállalat jelenleg ― egy egység kivételével ― shop-in-shop rendszerben bővíti a McCafé láncot, azaz a gyorskiszolgáló éttermek részeként üzemelteti a kávézókat. A nagy nemzetközi kávézóláncok közül egyedül a McCafé terjeszkedik a fővároson kívül is intenzíven. Jelenleg 9 vidéki McDonald’sban üzemel kávézó.

„Fejlesztési kedvünkre hat a koffein: 2009-ben tovább növeljük éttermeink és ezzel együtt kávézóink számát. A közeljövőben megnyílik Magyarországon a 100. egységünk. A főváros és a nagyobb vidéki városok után immár 50 ezer lakos alatti városokban is megjelenünk. Arra törekszünk, hogy a kávéházi kínálatunk ugyanúgy országosan elérhető legyen, mint a már jól ismert McDonald’s ételek.” – mondta Radek Janalík, a magyarországi McDonald’s ügyvezető igazgatója.

A McCafék a környezettudatos vásárlók felé is nyitnak: 2008 elejétől UTZ minősítésű kávét használnak nemcsak a McCafé kávézóiban, de az éttermekben is. Az UTZ egy olyan globális minősítési program, melynek segítségével visszakövethető a kávé származása, és amely minősítés garantálja, hogy a kávét a helyi közösség érdekeit figyelembe véve, társadalmilag felelős módon termesztették. Jelenleg Magyarországon a McDonald’s gyorsétterem-hálózat az egyetlen a vendéglátásban, amely UTZ minősítésű kávét kínál.

Idén ősszel bővült 25-re a legnagyobb hazai kávézólánc egységeinek száma. Ennek alkalmából iható műalkotások villámkiállítását rendezték meg november 25-én délelőtt Budapesten a Mammut 2 bevásárlóközpontban található McCafé kávézóban. 5 művész 5 perc alatt 25 kávé habjára varázsolt mini képzőművészeti alkotásokat, amelyeket az érdeklődő műértő közönség csupán 5 percig láthatott.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.