Lausanne új metróvonalának egyes szakaszain egyedülálló, 12%-os emelkedők is vannak és metróvonalak esetében itt található a legnagyobb szintkülönbség a világon.
Ezen domborzati viszonyokra tekintettel, az új metróvonalon 15, egyenként 220 utas szállítására alkalmas, gumi és fém kerekeken egyaránt haladni képes metrószerelvény közlekedik majd.
A metrószerelvények e különleges típusa teszi lehetővé azt, hogy a kocsik kerekei tökéletesen tapadjanak a pályatesthez, így a lausanne-i metró akár 60 km/órás sebességgel is üzemelhet a különleges domborzati viszonyokra tervezett új metróvonalon.
Az új lausanne-i metró gyakorlatilag egy "városi lift". A 6 km hosszú, új metróvonalon 14 állomás létesült, amelyeket 18 perc alatt köt össze a metró, a Genfi-tó partjától egészen a város legmagasabban fekvő pontjáig. A vonal két végállomása között 338 méteres szintkülönbséget van.
A város most forgalomba helyezett kettes metróvonala évente mintegy 25 millió utas gyors, biztonságos és kényelmes szállításáról gondoskodik majd.
Az új vonal különlegessége az, hogy összeköttetést biztosít a városi-, elővárosi- és az országos vasúthálózattal is, így az utasok mindezen kötöttpályás közlekedési hálózatokat egyetlen járművel és egyetlen átszállással érhetik el.
A 2002-ben közzétett, nemzetközi meghívásos tenderen elnyert megbízás keretében az Alstom Transport szállította az új metróvonal gumikeréken és fém kerekeken egyaránt haladni képes metrószerelvényeit, a szerelvények fedélzeti videó-megfigyelő és utastájékoztatási rendszerét, valamint a vonal (URBALIS) forgalomirányító- és áramellátó rendszereit is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.