BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A borok kétharmadát nem palackos kiszerelésben isszuk

Magyarországon évente mintegy 3 millió hektoliter bor fogy, amelyet a lakosság fele iszik meg - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet tanulmányából.

 E mennyiség kétharmada folyó borként, egyharmada pedig palackos (üveges) kiszerelésekben kerül a fogyasztókhoz különféle csatornákon. A bor kiválasztása során nagyon gyakran az ár és a könnyű beszerezhetőség játssza a meghatározó szerepet. Így egyre többen vásárolnak import borokat a hipermarketekben, de a borvásárlás szempontjából előtérbe kerültek a diszkontok is, ahol ma még elsősorban hazai borokat veszünk.

A tanulmány szerint a borfogyasztók többsége nehezen vállalkozik új ízek megismerésére, ehelyett a régi jól bevált márkákat választja a jól ismert borvidékekről (Eger, Tokaj, Villány). Ez különösen igaz abban az esetben, amikor ajándékot keres a fogyasztó. Ha saját magának vásárol, feleslegesnek tartja a külsőségeket, ilyenkor megfelelő számára egy olcsóbb kategóriás bor is.

Nehezen válik meg a már jól bevált szokásaitól, nehezen változtat a fogyasztási alkalmakon, ráadásul a hazai kultúra (most már a törvényi szabályozás is a zéró toleranciával) nehezen engedi meg a napközbeni, akár egy pohárnyi bor elfogyasztását is. Így marad a borfogyasztás estére vagy vasárnap délre, de legfőképp az ünnepekre (a lakosság 57 százaléka ünnepek alkalmával fogyaszt bort).

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.