BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Tesco, a Nokia és a Nivea közel áll a magyarok szívéhez

A Reader’s Digest „Európai Megbízható márkák 2009” felmérése idén több meglepő következtetésre jutott. Például arra, hogy a magazin közép-kelet európai olvasói a nyugat-európaiaknál jóval kevésbé bíznak a multinacionális cégekben, a bankokban és az EU-ban, viszont náluk megbízhatóbbnak tartják az internetet.

A mi régiónkban a nyugat-európainál kisebb az orvosok és a jogászok respektusa. A kormányában és politikusaiban az összes megkérdezett több, mint a fele kevésbé bízik, mint öt éve. A legmegbízhatóbb márkák sorrendje alig módosult.

Válság idején az erős márkáknak van nagyobb esélyük a túlélésre, sőt akár a növekedésre is, a bizalom elvesztése pedig akár végzetes is lehet. Különösen fontossá válik tehát annak megállapítása, melyek a legmegbízhatóbb márkák.

A legmegbízhatóbb márkák sorrendje alig változott Európában ez elmúlt öt évben abban a húsz közös kategóriában, amelyet mind a 16 országban vizsgált a felmérés. Az első két helyen továbbra is toronymagasan a Nokia és a Nivea áll, előbbi a felmérés 2000-es kezdete óta minden egyes évben, minden egyes országban az első helyre került. A Nivea idén is mind a 16 európai országban tarolt. Megőrizte pozícióját a Visa, amely a 16-ból 14 országban nyert.

Ahol nem, azok közül az egyik Magyarország: nálunk a Mastercard győzött. A Canon 13 országban lett az első, éppen úgy, mint egy éve. A „gabonapelyhek” kategóriájában a Kellog’s a domináns, kivéve Portugáliát és a közép-kelet európai országokat, ahol ötből négyben a Nestlé vezet. Magyarország lóg ki a sorból, ahol ebben a kategóriában a Cerbona az abszolút nyertes.

A legtöbb helyi márka az „utazás”, a „pénzügy”, a „mobilszolgáltatók” és az „internetszolgáltatók” kategóriában került az élre. A két elsőnek említett kategóriában számos helyi márkát tartalmaz a rangsor, a mobilszolgáltatóknál pedig csak két országban került az első helyre olyan globális márka, mint a Vodafone, az Orange vagy a T-Mobile. A „leglokálisabb” kategória az internetszolgáltatóké, ahol minden országban a hazai szolgáltató kapta a legtöbb szavazatot.

Mennyire bíznak a fogyasztók a különböző foglalkozást űző emberekben?

Az összes országban az emberek felénél több állította, hogy kevésbé bízik a politikusokban, mint öt éve. Ausztriában 86 százalék volt ezek aránya. A kormányában az összes megkérdezett 57 százaléka bízik kevésbé az öt évvel azelőttinél, kivéve az oroszokat, akiknek 37 százaléka a kormánya mellett tette le a voksát. Az emberek több mint felének csökkent a bizalma a reklámokban. Legjellemzőbb ez Németországra, ahol 66 százalék, és Oroszországra,ahol 65 százalék értett egyet ezzel az állítással.

A legjobban az összes országban a tűzoltókban és a pilótákban bíznak, a legkevésbé pedig a politikusokban. A foglalkozások sorrendjében jelentős különbség van az egyes országokban. Érdekes, hogy míg a taxisofőrökben átlagosan a válaszadók 48 százaléka bízik, Finnországban ez az arány 79 százalék, Csehországban pedig mindössze 19 százalék. Az újságírókról nem jó a kérdezettek véleménye. Legrosszabb a hírük az Egyesült Királyságban, ahol mindössze a válaszadók 14 százaléka szavazott bizalmat nekik.

A magyarok a Cerbonát és az Opelt szeretik

- Egyes autómárkák évek óta a legtöbb szavazatot kapják az egyes országokban. Magyarországon és Hollandiában legnépszerűbb az Opel, Ausztriában a VW, Finnországban a Toyota, Portugáliában és Spanyolországban a Mercedes, az Egyesült Királyságban a Ford.

Saját kategóriájában 2005 óta soha egyetlen márkának egyetlen országban sem sikerült megelőznie sem a Nokiát, sem a Niveát.

- A Canont majdnem minden országban a legnépszerűbb márkának tartják. Csehországban azonban megelőzte az Olympus, Romániában és Spanyolországban pedig a Sony.

- A legmegbízhatóbb bankok sorrendje alig módosult az elmúlt öt évben. Mindössze Romániában, Spanyolországban és Svájcban van változás. Magyarországon minden évben az OTP Bank lett az első.

- Az összes ország közül egyedül Magyarországon népszerűbb hitelkártya a Mastercard, mint a Visa, ráadásul 2006 óta.

- Kiemelkedő teljesítmény az idén húsz éves Cerbonától, hogy a gabonapehely kategóriában a Kellog’s-on és Nestlé-n kívül egyedüliként kapott elismerést.

- A kategóriagyőztesek közül az idén többen kerek évfordulót ünnepelnek. Az Opel 110 éves, az OTP Bank 60, az Omnia 40, a Cerbona pedig 20 éves.

- Az Algopyrin eddig minden évben az első lett a fájdalomcsillapító kategóriában. A második legtöbb szavazatot a vény nélkül kapható Algoflex kapta.

- Van egy szakma, amelynek képviselőiben mindössze a megkérdezettek 1 százaléka bízik Portugáliában. A politikusokról van szó.

- A meteorológusokban Magyarországon bíznak a leginkább (71 százalék) és Oroszországban a legkevésbé (31 százalék).

- Magyarországon kapták a legtöbb szavazatot az autókereskedők (24 százalék), míg a legkevesebbet az Egyesült Királyságban (7 százalék).

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.