A mi régiónkban a nyugat-európainál kisebb az orvosok és a jogászok respektusa. A kormányában és politikusaiban az összes megkérdezett több, mint a fele kevésbé bízik, mint öt éve. A legmegbízhatóbb márkák sorrendje alig módosult.
Válság idején az erős márkáknak van nagyobb esélyük a túlélésre, sőt akár a növekedésre is, a bizalom elvesztése pedig akár végzetes is lehet. Különösen fontossá válik tehát annak megállapítása, melyek a legmegbízhatóbb márkák.
A legmegbízhatóbb márkák sorrendje alig változott Európában ez elmúlt öt évben abban a húsz közös kategóriában, amelyet mind a 16 országban vizsgált a felmérés. Az első két helyen továbbra is toronymagasan a Nokia és a Nivea áll, előbbi a felmérés 2000-es kezdete óta minden egyes évben, minden egyes országban az első helyre került. A Nivea idén is mind a 16 európai országban tarolt. Megőrizte pozícióját a Visa, amely a 16-ból 14 országban nyert.
Ahol nem, azok közül az egyik Magyarország: nálunk a Mastercard győzött. A Canon 13 országban lett az első, éppen úgy, mint egy éve. A „gabonapelyhek” kategóriájában a Kellog’s a domináns, kivéve Portugáliát és a közép-kelet európai országokat, ahol ötből négyben a Nestlé vezet. Magyarország lóg ki a sorból, ahol ebben a kategóriában a Cerbona az abszolút nyertes.
A legtöbb helyi márka az „utazás”, a „pénzügy”, a „mobilszolgáltatók” és az „internetszolgáltatók” kategóriában került az élre. A két elsőnek említett kategóriában számos helyi márkát tartalmaz a rangsor, a mobilszolgáltatóknál pedig csak két országban került az első helyre olyan globális márka, mint a Vodafone, az Orange vagy a T-Mobile. A „leglokálisabb” kategória az internetszolgáltatóké, ahol minden országban a hazai szolgáltató kapta a legtöbb szavazatot.
Mennyire bíznak a fogyasztók a különböző foglalkozást űző emberekben?
Az összes országban az emberek felénél több állította, hogy kevésbé bízik a politikusokban, mint öt éve. Ausztriában 86 százalék volt ezek aránya. A kormányában az összes megkérdezett 57 százaléka bízik kevésbé az öt évvel azelőttinél, kivéve az oroszokat, akiknek 37 százaléka a kormánya mellett tette le a voksát. Az emberek több mint felének csökkent a bizalma a reklámokban. Legjellemzőbb ez Németországra, ahol 66 százalék, és Oroszországra,ahol 65 százalék értett egyet ezzel az állítással.
A legjobban az összes országban a tűzoltókban és a pilótákban bíznak, a legkevésbé pedig a politikusokban. A foglalkozások sorrendjében jelentős különbség van az egyes országokban. Érdekes, hogy míg a taxisofőrökben átlagosan a válaszadók 48 százaléka bízik, Finnországban ez az arány 79 százalék, Csehországban pedig mindössze 19 százalék. Az újságírókról nem jó a kérdezettek véleménye. Legrosszabb a hírük az Egyesült Királyságban, ahol mindössze a válaszadók 14 százaléka szavazott bizalmat nekik.
A magyarok a Cerbonát és az Opelt szeretik
- Egyes autómárkák évek óta a legtöbb szavazatot kapják az egyes országokban. Magyarországon és Hollandiában legnépszerűbb az Opel, Ausztriában a VW, Finnországban a Toyota, Portugáliában és Spanyolországban a Mercedes, az Egyesült Királyságban a Ford.
- Saját kategóriájában 2005 óta soha egyetlen márkának egyetlen országban sem sikerült megelőznie sem a Nokiát, sem a Niveát.
- A Canont majdnem minden országban a legnépszerűbb márkának tartják. Csehországban azonban megelőzte az Olympus, Romániában és Spanyolországban pedig a Sony.
- A legmegbízhatóbb bankok sorrendje alig módosult az elmúlt öt évben. Mindössze Romániában, Spanyolországban és Svájcban van változás. Magyarországon minden évben az OTP Bank lett az első.
- Az összes ország közül egyedül Magyarországon népszerűbb hitelkártya a Mastercard, mint a Visa, ráadásul 2006 óta.
- Kiemelkedő teljesítmény az idén húsz éves Cerbonától, hogy a gabonapehely kategóriában a Kellog’s-on és Nestlé-n kívül egyedüliként kapott elismerést.
- A kategóriagyőztesek közül az idén többen kerek évfordulót ünnepelnek. Az Opel 110 éves, az OTP Bank 60, az Omnia 40, a Cerbona pedig 20 éves.
- Az Algopyrin eddig minden évben az első lett a fájdalomcsillapító kategóriában. A második legtöbb szavazatot a vény nélkül kapható Algoflex kapta.
- Van egy szakma, amelynek képviselőiben mindössze a megkérdezettek 1 százaléka bízik Portugáliában. A politikusokról van szó.
- A meteorológusokban Magyarországon bíznak a leginkább (71 százalék) és Oroszországban a legkevésbé (31 százalék).
- Magyarországon kapták a legtöbb szavazatot az autókereskedők (24 százalék), míg a legkevesebbet az Egyesült Királyságban (7 százalék).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.