A nagy technológiai márkák a válság ellenére kitartanak, sőt, a tavalyihoz hasonló területtel vesznek részt az őszi kiállításon, bizonytalanság inkább a közepes és a kisebb cégek körében mutatkozik – hangzott el az IFA hét végén, Máltán rendezett beharangozó sajtótájékoztatóján. Lapunk kérdésére Christian Göke, a technológiai vásárt szervező Messe Berlin AG operatív ügyvezető igazgatója elmondta: az idén sem tervezik a kiállítási tarifák csökkentését, sőt, azok követik a szokásos inflációs trendet. Nem hiszi, hogy éppen a területbérleti díjakon múlik majd a ma még hezitáló márkák részvétele.
A piac oldaláról viszont nagy a kényszer, hogy főként a mai bizonytalan gazdasági helyzetben a világ egyik meghatározó technológiai vására, amely a hagyományos szórakoztatóelektronikai termékek mellett tavaly óta már a háztartási készülékekkel is kibővült, a korábbinál attraktívabb legyen, mind a kiállítók, mind a látogatók számára. A szervezők mindenesetre bizakodnak, ha növekedéssel nem is, a tavalyi mutatók ez évi megismétlésével számolnak. Akkor 1245 cég állított ki 122 ezer négyzetméteren, s a rendezvényt 52 ezren látták, 10 százalékkal többen, mint egy évvel korábban. Christian Göke fontosnak tartotta kiemelni: az IFA abban is különbözik a konkurens vásároktól, hogy ezen nem a technológia van a középpontban, hanem a piacérett termékek.
Márpedig soha ekkora szüksége nem volt a szórakoztatóelektronikai és a háztartási készülékek iparának arra, hogy a termékeit a vevők is piacképesnek tartsák, mint a mostani helyzetben. Ennek kapcsán Jürgen Boyny, a GfK német piackutató adott területért felelős globális igazgatója kiemelte: a válság ezeket az iparágakat sem kerüli el, de talán kevésbé érinti, mint más fogyasztásicikk-ágazatokat. Úgy véli, hogy az emberek a jövőben is vásárolnak televíziót, számítógépet, mobiltelefont, sőt hűtőgépet és mosógépet is, azonban jobban megnézik az árat.
Az árkérdés az üzletekben is kiélezi a helyzetet – mutatott rá Werner Winkelmann, az Euronics International elnöke, hozzátéve, hogy az idén a kiskereskedőknek negyedével több televíziót kell eladniuk ahhoz, hogy ugyanakkora bevételük legyen, mint a korábbi években.
A GfK még mindig növekedéssel számol mind a szórakoztatóelektronikai, mind a háztartási gépek piacán. Az előbbi globális mérete értékben tavaly 694 milliárd dollár volt, akkor még 14 százalékot tudott növekedni, az idén 30 milliárd dollárnyi többletbevételen osztozhatnak a gyártók, ez szerény, 4 százalékos bővülésnek számít. A globális „tortából” Nyugat-Európa 17, Kelet-Európa 9 százalékkal részesedik. A fehéráruként is ismert másik ágazat 2008-ban mintegy 210 milliárd dolláros piacot jelentett, amelynek legnagyobb földrajzi szegmensét Európa és Észak-Amerika képviselte.
Fehéráru: a családok oly módon spórolnak, hogy kevesebbet járnak étterembe, megnő az otthoni főzés és ételtárolás kellékei iránti igény. Mindezt erősítik az egyre népszerűbb főzőműsorok.
Fehéráru: a családok oly módon spórolnak, hogy kevesebbet járnak étterembe, megnő az otthoni főzés és ételtárolás kellékei iránti igény. Mindezt erősítik az egyre népszerűbb főzőműsorok.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.