2008 első negyedévében a Nokia még 12,7 milliárd euró értékű eladást bonyolított le, egy évvel később az eladások 27 százalékkal, 9.3 milliárd euróra csökkentek – jelenti az AP.
A mobiltelefonok iránti kereslet csökkenése következtében az első számú gyártó profitja 90 százalékkal csökkent 2009 első negyedévében.
A cég 33 százalékkal kevesebb mobiltelefon adott el és piac részesedése jelenleg 37 százalékos. Az előző negyedévhez képest ez nem jelent változást, az előző év hasonló időszakához viszonyítva azonban 2 százalékkal kisebb szelet jut a piaci tortából számukra.
A Nokia továbbra is kitart amellett, hogy a mobilpiac idén 10 százalékkal csökken és reményei szerint növelheti részesedését ebben az évben. A vállalat ugyan jobban teljesített riválisainál a válság időszakában, de múlt hónapban ennek ellenére 1 700 fő elbocsátását jelentette be.
A vezérigazgató szerint a rendkívül nehéz üzleti körülmények között a mobilszélessávra koncentrálva célozhatják meg a jövőbeni növekedést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.