BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Borulhat a vontatási piac

Jelentősen átalakulhat a hazai vasúti vontatási piac a következő években. A vasúti teherszállítás első számú szereplője, az osztrák ÖBB-ből kivált Rail Cargo Austria tulajdonában lévő MÁV Cargo Zrt. ugyanis egyre kevésbé kíván a MÁV-Trakció Zrt. szolgáltatásaira támaszkodni.

Olyannyira, hogy 2012-ben már a saját mozdonyai mögé kötné szerelvényei többségét. A Trakció szélsőséges esetben három év múlva elveszítheti piaca hatodát. Ám – mint az érintettektől megtudtuk – nem kötelező a szakítás.

Márkus Imre, a Trakció vezérigazgatója reméli, hogy a Cargo 2012 után is cége ügyfele marad. A Trakció ennek érdekében kész hozzáigazítani szolgáltatásait a Cargo vontatási igényeihez, minőségi elvárásaihoz. Kovács Imre, a Cargo vezérigazgatója sem elsősorban saját mozdonyparkot akar, hanem minőségi szolgáltatást a pénzéért, reális áron.

Mindazonáltal Székely Csaba, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója is úgy látja, hogy az önálló vontatásé a jövő. Cége, amely a regionális közlekedészervezés nyertesének ígérkezik, hatszáz kilométernyi vasútvonal üzemeltetését venné át a MÁV-tól, közben külföldi partnerekkel készül együttműködésre.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.