Több mint 300 millió forintot fizetett ki a BKV Zrt. az elmúlt egy évben – vagyis Kocsis István vezetése alatt – távozó vezetőinek. Ez látható a közlekedési társaság vezetőinek juttatásairól szóló, nyilvánosságra került anyagból.
A 80 oldalas, összesen 96 volt és jelenlegi menedzser kifizetéseit mutató, a BKV felügyelőbizottságának kérésére összeállított táblázat alapján voltak, akik egy-másfél éves munkaviszony után távoztak milliókkal.
Balogh Árpád, a DBR Metró projektigazgatója például másfél év után kapott 16,6 milliót, Kiss Attila, aki ugyancsak a Metró projektmérnökeként dolgozott távozásakor – belépése után mindössze 14 hónappal – 9 millióval távozhatott.
A „metró” felelősei közül azonban Olti Ferenc DBR Metró vezérigazgató-helyettes számára volt a leggyümölcsözőbb az együttműködés a BKV-val: tavaly év végén, másfél év után 38 millió forintot hozott neki közös megegyezéssel történő távozása.
A listán több tízmillió forintot meghaladó, távozáskor kifizetett összeg szerepel Kocsis István hivatali idejéből. Futó Sándor koordinációs főtanácsadó egy év munka után, idén júniusban közös megegyezéssel és 36 millióval távozott, Prim Péter vezető tanácsadó 12,9 millióval másfél év után, Regőczi Miklós kommunikációs vezérigazgató-helyettes alig két év után 34,4 millióval.
A lista egyik „kakukktojása” Molnár László, aki tavaly szeptembertől megbízási szerződéssel dolgozott tanácsadóként a társaságnál. Idén január elsején kötött határozott idejű – 2013-ig szóló – munkaszerződést a BKV-val, áprilisi távozásakor mégsem kapott végkielégítést. Igaz, belépése napját máris egy 6,7 milliós prémiummal ünnepelhette.
Az igazán nagy összegű végkielégítések Antal Attila vezetése alatt, 2007-től jelentek meg nagyobb számban a BKV-nál.
Dányi József gazdasági vezérigazgató-helyettes 35 év után 67,5 milliót kapott korengedményes nyugdíjba vonulásakor, Donáth Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes kilenc év után 72,7 millióval távozott. Bosnyák Gyula stratégiai igazgató Antalhoz hasonlóan 2007 januárjában érkezett, és a vezető után két hónappal, 2008 áprilisában távozott. Ekkor, a megbízott vezetőként dolgozó Balogh Zsolt vezérigazgató-helyettes idején majdnem 39 milliós juttatásban részesült.
A végkielégítési botrány kirobbanásakor elhíresült Szalainé Szilágyi Eleonóra is ebben az időszakban részesült 86 milliós végkielégítésben, amelyhez hivatalis személygépkocsija és lakásvásárlási hitele fennmaradó részének elengedése is párosult.
Nem csak Szalainé Szilágyi Eleonórát, hanem más BKV-s vezetőket is tovább folgalkoztatott a BKV azt követően, hogy több tízmilliós végkielégítést fizettek ki számukra – értesült a Krónika. Az MR1 hírműsora szerint a Vasúti Járműjavító Kft. korábbi gazdasági vezetője, Bognár Gábor is tovább dolgozik azt követően, hogy 74,5 millióval távozott a vállalattól.
Hasonló a helyzet Tölgyesi Vilmossal is: a lista alapján a volt műszaki igazgató 2007 decemberében majdnem 84 millió forinttal vonult korengedményes nyugdíjba, megbízási szerződéssel azonban jelenleg is havi 600 ezer forintot (+ 50 ezer forintos üzemanyagkártyát) kap a cégtől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.