Hazánkban, értéket tekintve 3,6 százalékkal nőtt a bolti forgalom a második negyedévben, a múlt évi hasonló időszakhoz képest, mennyiségben azonban 1,2 százalékkal csökkent.
A huszonegy vizsgált, fejlett ország átlagát tekintve, a második negyedévben 1,9 százalékkal több élelmiszert, háztartási vegyiárut és kozmetikumot (napi fogyasztási cikket) adtak el, mint a múlt évi hasonló időszakban. Ez a legjobb mutató az elmúlt öt negyedév során.
A trend kedvező fordulatának fő oka, hogy a fogyasztók bizalma lassan kezd visszatérni – mutat rá Jean-Jacques Vandenheede, a Nielsen európai kutatási igazgatója. További jó hír, hogy amíg múlt év második negyedében a huszonegy ország élelmiszer-kiskereskedelmében az átlagárak 6,1 százalékkal emelkedtek az előző hasonló periódussal szemben, addig a drágulás üteme idén 2,1 százalékra változott. (Magyarországon is csökkent, a 2008 II. negyedévi 9,1-ről 4,8 százalékra az idei hasonló időszakban).
Leginkább pozitív az FMCG-kiskereskedelem fejlődése a vizsgált országok közül Törökországban, Lengyelországban, Svédországban, Nagy-Britanniában, Norvégiában, Hollandiában, Ausztriában és Svájcban. Ebben a nyolc országban ugyanis mennyiségben és értékben is nőtt az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum bolti eladása a második negyedévben, 2008 negyedik-hatodik hónapjához képest.
Az élelmiszer- és vegyiáru kiskereskedelem forgalma a második negyedévben, mennyiséget tekintve a huszonegy közül a következő országokban csökkent, a tavalyi negyedik-hatodik hónaphoz képest: Írország (4,9 százalék), Szlovákia (1,9), Finnország (1,7), Belgium, Dánia, Magyarország (egyaránt 1,2) Csehország (0,7), Olaszország (0,6) és Franciaország (0,4),
A Nielsen rendszeres, negyedévi piacelemzésének újdonsága, hogy kiterjesztette tizennégy fejlődő országra is. Közülük az FMCG-kiskereskedelmi forgalom legdinamikusabban Ukrajnában, Boszniában, Oroszországban, Szerbiában és Albániában fejlődött, mind értéket, mind mennyiséget tekintve, az idei második negyedévben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.