BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Segítség a hoppon maradt SkyEurope-utasoknak

Közvetlenül a SkyEurope légitársasághoz, valamint az igazságügyi továbbá a szociális és munkaügyi kormányzathoz is fordul a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).

Levelében felhívja a szlovák székhelyű vállalkozás figyelmét a hatályos jogszabályok betartására, így különösen a tájékoztatási, jegyár-visszafizetési, és kártalanítási kötelezettségek teljesítésére a hatályos 261/2004/EK rendelet alapján. Másrészt - éppen e rendelettel kapcsolatos aggályai miatt - az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumtól valamint a szociális és munkaügyi tárcától kéri, hogy kezdeményezzék a szabályozás áttekintését és módosítását Brüsszelben - mondta a VG Online-nak Baranovszky György, a szövetség ügyvezető elnöke.

Amennyiben ugyanis a cég nem áll helyt a fogyasztóknak okozott károkért, úgy a szervezet akár perrel is érvényesítené jogos igényeiket a SkyEurope-pal szemben. Meg kell azonban várni a légitársaság válaszát, illetve azt is, mi lesz a sorsa, hiszen lepusztított cég ellen nincs értelme fellépni. Ugyanakkor a FEOSZ megítélése szerint az uniós rendelet nem szabályozza megfelelően és teljes körűen csődhelyzet esetére az utasok tájékoztatási kötelezettségét. Így fordulhatott elő, hogy a légitársaság még augusztus utlsó napján is értékesített jegyeket, annak ellenére, hogy tudta másnaptól beszünteti az utasok szállítását. Ezért is szorgalmazza a rendeletmódosítást.

A FEOSZ a múlt héten tette közzé, hogy segítséget kíván  nyújtani a bedőlt légitársaság hoppon maradt hazai utasainak. Felhívására néhány nap alatt másfélszáz panasz érkezett. Az idevágó szabályok értelmében a légitársaság köteles visszatéríteni a jegyárat, és ha szükséges, az utazót ingyenes visszautazással az utazás kiindulópontjára vagy más közlekedési eszközzel eljuttatni úti céljához. Az utast a repülőút hosszától függő kártalanítás is megilleti.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.