Levelében felhívja a szlovák székhelyű vállalkozás figyelmét a hatályos jogszabályok betartására, így különösen a tájékoztatási, jegyár-visszafizetési, és kártalanítási kötelezettségek teljesítésére a hatályos 261/2004/EK rendelet alapján. Másrészt - éppen e rendelettel kapcsolatos aggályai miatt - az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumtól valamint a szociális és munkaügyi tárcától kéri, hogy kezdeményezzék a szabályozás áttekintését és módosítását Brüsszelben - mondta a VG Online-nak Baranovszky György, a szövetség ügyvezető elnöke.
Amennyiben ugyanis a cég nem áll helyt a fogyasztóknak okozott károkért, úgy a szervezet akár perrel is érvényesítené jogos igényeiket a SkyEurope-pal szemben. Meg kell azonban várni a légitársaság válaszát, illetve azt is, mi lesz a sorsa, hiszen lepusztított cég ellen nincs értelme fellépni. Ugyanakkor a FEOSZ megítélése szerint az uniós rendelet nem szabályozza megfelelően és teljes körűen csődhelyzet esetére az utasok tájékoztatási kötelezettségét. Így fordulhatott elő, hogy a légitársaság még augusztus utlsó napján is értékesített jegyeket, annak ellenére, hogy tudta másnaptól beszünteti az utasok szállítását. Ezért is szorgalmazza a rendeletmódosítást.
A FEOSZ a múlt héten tette közzé, hogy segítséget kíván nyújtani a bedőlt légitársaság hoppon maradt hazai utasainak. Felhívására néhány nap alatt másfélszáz panasz érkezett. Az idevágó szabályok értelmében a légitársaság köteles visszatéríteni a jegyárat, és ha szükséges, az utazót ingyenes visszautazással az utazás kiindulópontjára vagy más közlekedési eszközzel eljuttatni úti céljához. Az utast a repülőút hosszától függő kártalanítás is megilleti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.