BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új Opel, új félelmek – Hol zuhan le a kalapács?

Tegnap véget ért az Opel sorsával kapcsolatos bizonytalanság, a GM a Magna-Szberbank vételi ajánlata mellett döntött. Az új tulajdonos azonban új aggodalmakat ébresztett az európai gyárak dolgozóiban.

Angela Merkel kancellár tegnap melegen üdvözölte, hogy a Magna-Szberbank konszern lesz az Opel új tulajdonosa. A vállalatcsoport a korábbi információk szerint mind a négy németországi gyárat tovább működteti, így Berlinnek nem kell aggódnia a munkahelyek miatt. Ez 25 ezer állás biztos jövőjét jelenti, és egyben növeli Merkel választási esélyeit.

Csakhogy a Magna vélhetően 10 ezer munkahelyet szüntet meg Európában. Az Opel 7 ezer embert foglalkoztat Spanyolországban, 5 500-at Belgiumban, 1 800-at Olaszországban, 1 600-at Ausztriában és 1 500-at Franciaországban. Ezen kívül 4 700-an dolgoznak a Vauxhall brit gyáraiban.

A GM alelnöke az AFP szerint tegnap úgy fogalmazott, az Opel új tulajdonosai fontolgatják az antwerpeni gyár bezárását és felmerült, hogy a spanyolországi munkahelyek egy részét Németországba szervezik át. A belga autóipari szakszervezetek reményüket fejezték ki, hogy az üzem bezárásával kapcsolatos döntés nem végleges.

Ezzel párhuzamosan a flamand kormány vezetője felkérte az Európai Bizottságot: vizsgálják meg a német állam által az Opelnek nyújtott anyagi támogatás feltételeit.

Peter Mandelson brit gazdasági miniszter örömmel fogadta az Opellel kapcsolatos híreket és bíztatónak látta a szigetországban található Vauxhall üzemek jövőjét. Maguk a brit alkalmazottak azonban távolról sem ilyen optimisták.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.