Egy többlépcsős fejlesztési sorozat első szakaszaként egymillió eurós beruházásra készül Bukarestben a Révész csoport.
A romániai leányvállalat számára kamionparkoló, műhely, iroda létesül a már korábban megvásárolt 6 ezer négyzetméteres telken. Mindezt azért, mert a cégcsoport növelni akarja piaci részesedését Romániában, és a gázszállítás mellett be akarja indítani speciális anyagok – különleges anyagok, silós áru, folyékony vegyi anyagok – szállítását is. „A tervek szerint a cseppfolyósgáz-szállítás mellett megkezdjük a vegyianyag-szállítást is” – mondta el lapunknak Székely Zsolt, a Révész Holding vezérigazgatója.
Az öt éve létrehozott Révész Romania az ipari és orvosi gázokat előállító Messer AG romániai és szerbiai gyárából látja el a román kórházakat és ipari vállalatokat. A cég árbevétele a 2007-es 3 millió euróról 2008-ban 2,6 millióra csökkent, de a nyereségszint 230 ezer euró körül maradt. Tavaly a hajógyártás és a gépipar még kevesebbet rendelt, így a forgalom 2,5 millió euró alá csökkent. Ebben a piaci helyzetben a kiutat csak az előremenekülésben látjuk, ezért kezdjük el Bukarestben is a specializálódást – mondja Székely Zsolt.
Ebben a profilban a Révész Trans Kft.-nek már többéves tapasztalata van. Múlt nyáron új piaci szegmensben, a sav- és lúgszállításban vetette meg a lábát, megvásárolta a holland Van den Bosch Transporten magyar leányvállalata, a Silo-Tank Kft. 35 különleges járműszerelvényét. Ezáltal 230-ra nőtt a társaság tartálykocsi- és silóutánfutó-állománya, s a cég átvette a Silo-Tank szerződésállományát is. A Silo-Tank legnagyobb megbízója a BorsodChem és a Mol csoport.
„Jókor váltottunk” – summázza a vezérigazgató, kifejtve, hogy azért adták el a „ponyvás” üzletágat – két kft.-t és azok járműveit –, mert az a legkevésbé profittermelő, ugyanakkor a legkockázatosabb ágazat a szakmán belül. A stratégia bevált, és a cég ma Európa 24 országába szállít, egyebek között a Slovnaft petrolkémiai termékeit is szállítják Szlovákiába, Csehországba, a Benelux államokba, valamint francia és német megrendelőknek.
A Révész a külföldi célállomásról többnyire harmadik országba szállít, ám megérzi, hogy a vegyi áruk szállítása is csökkent Európa-szerte. A petrolkémiai ipar az elmúlt évben 15-20 százalékkal kevesebbet termelt. Más termékek – mint például az állateledel – piacán azonban nem lett kevesebb a cég munkája. Így a tavalyi forgalom csupán néhány százalékkal csökkent.
Hosszabbodó fizetési határidők
„A fuvarozói-logisztikai piacon sok kisebb fuvarozó csődbe ment, vagy eladták tulajdonosai. Így a válság következtében jelentősen csökkent a piaci szereplők száma” – foglalta össze a Révész csoport vezérigazgatója. Nemcsak a verseny lett élesebb, hanem ahogy a megrendelők likviditási helyzete romlik, hosszabbodik a fizetési határidő. Ez a másfél évvel ezelőttihez képest majdnem kétszeresére, 80-120 napra nőtt az EU-ban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.