A márkának jelenleg összesen mintegy ötezer négyzetméteren 10 magyarországi egysége van, ebből hét Budapesten, három más hazai nagyvárosokban működik. A cég 2004-ben határozta el a vidéki terjeszkedést, ezt a válság miatt egyelőre nem folytatta tovább, a debreceni, pécsi és győri üzletnyitásokat követően a szegedi azért hiúsult meg, mert végül nem épült meg a városba tervezett újabb pláza.
A recesszió a társaság egy másik fejlesztési tervét viszont egyelőre csak késlelteti: a hazai franchise-partner a brit kiskereskedelmi márka ruházati profilja mellett annak a szigetországban igen jövedelmező élelmiszerrészlegét is be akarta hozni Magyarországra. „Jobb időkben ismét elővesszük majd ezt a tervet” – mondja Jüttner Katalin. A recessziót csak átmeneti nehézségnek gondolja, ez tavaly mintegy 6 százalékkal, 3,4 milliárd forintra vetette vissza a korábbi években akár két számjegyű növekedéshez is szokott társaság nettó bevételét. A középrétegek ruházati igényét kielégítő márka vezetőjeként viszont úgy véli, az idén már ismét 6-10 százalékos forgalomélénküléssel tervezhetnek, mivel az ő vevőkörüket kevésbé érintette a válság.
A 200 főt foglalkoztató magyarországi cég a recesszióban sem kényszerült még létszámleépítésre. „A céget az emberek fémjelzik és nem fordítva” – vallja Jüttner Katalin. Az alkalmazottak bérezését úgy alakították ki, hogy személy szerint is érdekeltek a forgalom növelésében, sőt érdekeltté vannak téve abban is, hogy elhárítsák a bolti lopásokat. Náluk nem hátrány a magas életkor, sőt a vezetőség szerint a vevőkör jobb kiszolgálását segíti, ha minden korosztályból tartanak eladókat, akiknél az sem baj, ha nem manökenalkatúak.
Ami a választékot illeti, az M&S csak saját márkás termékeket forgalmaz, azok gyártatása azonban kiterjed az egész világra. Néhány éve még magyar beszállítója is volt a brit hálózatnak.
A távolabbi jövőt illetően kérdésünkre az igazgatóság elnöke azt sem zárja ki, hogy más ruházati márkák franchise-képviseletét is ellássa az S Modell, voltak és vannak ezzel kapcsolatos tárgyalások.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.