BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új szereplő lép a médiapiacra

Első lépésben online hírportállal, majd hírügynökséggel és egyéb online médiumokkal tervez belépni a magyar piacra a Realitatea-Catavencu román médiacég - számol be a kreatív.hu

Az elkövetkező hónapokban egy hírportállal, majd a magyar kiadói bázis kiépítése után többféle online tartalom- és szolgáltatásra alapozott médiummal, valamint egy hírügynökséggel kíván magyarországi bástyákat állítani a román médiapiacon televíziókat, rádiókat, online médiumokat és újmédiás köztéri felületeket is magáénak tudó Realitatea-Catavencu médiacég.

A Kreatív Online-hoz eljutott információk szerint cég magyar kirendeltsége első körben húsz fővel indulna és az újabb médiumok indításával párhuzamosan növelnék a dolgozók létszámát. „Első lépésben hírportált indítunk, mert ahhoz értünk a leginkább, a Realitatea.net például piacvezető Romániában. Jelenleg is zajlik a piackutatás, hogy a média milyen egyéb területére érdemes befektetni” – fogalmazott Dragos Stanca, a Realitatea-Catavencu újmédiás cégének, az F5-nek az ügyvezető igazgatója, aki a Románián kívüli, így a magyar terjeszkedésért is felel.

A médiás beruházásokon kívül hírügynökségi tevékenységet is indítana Magyarországon a Realitatea-Catavencu, a Romániában már működő NewsIn nevű szolgáltatást vezetnék be. A médiacég nemcsak a magyar piacot nézte ki magának, a nemzetközi terjeszkedés első fázisában a moldáviai Unimedia nevű hírportált szerezték meg, április elején pedig elindítják a Publika TV nevű, üzleti és közéleti híreket sugárzó televíziót és az ehhez kapcsolódó weboldalt is. A magyar terjeszkedéssel egy időben a szerb médiapiacra is belépnek.

A Realitatea-Catavencu legutóbb egy rövidhír kapcsán jelent meg a hazai sajtóban, amely arról szólt, hogy a Reuters hírügynökség beperelte a román Realitatea hírtelevíziót és a Newsin hírügynökséget, mert a televíziós csatorna nem fizette ki tartozásait.

A hírrel kapcsolatban Dragos Stanca elismerte, hogy a tulajdonukban lévő nyomtatott médiumok közül néhánynak voltak problémái, de szerinte ez nem egyedülálló jelenség a médiapiacon manapság. „A jövőben regionális terveink vannak, az erőforrásaink jelentős részét digitális médiafejlesztésekre szeretnénk fordítani” – tette hozzá Dragos Stanca.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.