BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Android legyőzte a Blackberryt

2007 óta először vette át az első helyet az Android nyílt forráskódú operációs rendszere az Egyesült Államokban, második helyre szorítva ezzel a korábbi vezető Blackberryt.

A Google Android operációs rendszere vezeti az amerikai okos telefonok szoftver piacát az NPD Group piaci elemző cég második negyedéves mérése szerint. A keresőóriás operációs rendszere 2007 óta először vezet a piaci részesedés tekintetében az Egyesült Államokban.

Ross Rubin, a piackutató ügyvezető igazgatója elmondta: az Android a Research In Motion (RIM) Blackberry szoftverértől hódított el felhasználókat, ezzel párhuzamosan a harmadik helyezett Apple is javított részesedésén az iPhone negyedik generációjának piaci bevezetésével. A Google szoftverével a gyártók közül a HTC nyerte a legnagyobbat, hiszen az öt legnépszerűbb Androidos telefon közül négyet a HTC tudhat magáénak.

A szakértő szerint a helyzet változhat a Blackberry javíthatja helyzetén a hatodik széria bemutatásával, mivel a sorozathoz tartozó készülékek intelligensebb érintőképernyőt és WebKit alapú böngészőt tartalmaznak majd. Ugyanakkor Rubin úgy látja, a RIM termékének pozícióját rontja, hogy az új készülékek között szereplő Blackberry Torch nem kelti olyan, nagyképernyős telefon benyomását, mint a legsikeresebb, Androiddal, futó modellek.

Bár a mobiltelefon vásárlások száma csökkent az előző év azonos időszakához képest, mind a szöveges üzenetekre specializálódott, mind az okos telefonok népszerűség növekszik, így az árak kissé emelkedett a második negyedévben. 2009 második negyedévéhez képest 3 százalékkal drágábban, 90 dolláros átlagáron keltek el a mobiltelefonok az Egyesült Államokban az NPD adatai szerint. Az okos készülékek átlagára ugyanakkor 9 százalékkal, 143 dollárra csökkent.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.