Várhatóan jövőre sem nő a hipermarketek jelenlegi 23 százalékos piaci részesedése, és tíz év múlva is csupán 24 százalékos piacrésszel rendelkezik ez a kereskedelmi csatorna – derül ki a GfK Hungária legfrissebb, a kereskedelem trendjeit vizsgáló felméréséből.
Az eggyel kisebb méretkategóriáról, a szupermarketekről viszont azt prognosztizálja a piackutató cég, hogy folyamatosan növelik részesedésüket. Ebben a kategóriában több kereskedőlánc is expanziós politikát folytat, így a szupermarketek piacrésze 2011-re 21 százalékra, míg 2015-re 22, sőt, 2020-ra akár 25 százalékra is nőhet.
Az előrejelzések szerint jelentősebb piacrész-növekedésre számíthat viszont a diszkontcsatorna, a 2009-ben elért 15,5 százalékot követően jövőre a 17, 2015-re pedig akár a 20 százalékos piaci részesedést is elérheti. Mivel a diszkontok a nyugati példákat követve egyre nagyobb számban létesülnek a kisebb településeken is, így piacrészük tíz év múlva valószínűleg eléri a 27 százalékot.
Az elemzők szerint a független kisboltok részesedése az élelmiszer-napicikkek forgalmából 13-ról 10 százalékra mérséklődik az előttünk álló évtizedben. A háztartások vásárlásaiban egyre kisebb szerepe lesz a nagykereskedelmi – cash and carry – áruházaknak is, ugyancsak visszaszorulnak a piacok, mozgóárusok, valamint benzinkutak üzletei. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.