BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A diszkontok lehetnek a piacvezetők

Várhatóan jövőre sem nő a hipermarketek jelenlegi 23 százalékos piaci részesedése, és tíz év múlva is csupán 24 százalékos piacrésszel rendelkezik ez a kereskedelmi csatorna – derül ki a GfK Hungária legfrissebb, a kereskedelem trendjeit vizsgáló felméréséből.

Az eggyel kisebb méretkategóriáról, a szupermarketekről viszont azt prognosztizálja a piackutató cég, hogy folyamatosan növelik részesedésüket. Ebben a kategóriában több kereskedőlánc is expanziós politikát folytat, így a szupermarketek piacrésze 2011-re 21 százalékra, míg 2015-re 22, sőt, 2020-ra akár 25 százalékra is nőhet.

Az előrejelzések szerint jelentősebb piacrész-növekedésre számíthat viszont a diszkontcsatorna, a 2009-ben elért 15,5 százalékot követően jövőre a 17, 2015-re pedig akár a 20 százalékos piaci részesedést is elérheti. Mivel a diszkontok a nyugati példákat követve egyre nagyobb számban létesülnek a kisebb településeken is, így piacrészük tíz év múlva valószínűleg eléri a 27 százalékot.

Az elemzők szerint a független kisboltok részesedése az élelmiszer-napicikkek forgalmából 13-ról 10 százalékra mérséklődik az előttünk álló évtizedben. A háztartások vásárlásaiban egyre kisebb szerepe lesz a nagykereskedelmi – cash and carry – áruházaknak is, ugyancsak visszaszorulnak a piacok, mozgóárusok, valamint benzinkutak üzletei. DK

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.