A Nagyházi vegyes profilú auk-ciójával párhuzamosan két jelentős festményárveréssel is készülnek ezen a héten a budapesti aukciósházak. Az Abigail bő 170 millió forintos összkikiáltási értéken 243 festményt, grafikát, fotót és kisplasztikát árverez (a szokásoktól eltérően nem hétvégén, hanem kedd este), Virág Judit pedig vasárnap visz kalapács alá 173 képet, illetve Zsolnay kerámiát, minimálisan 282 millió forintért. Miután a Kieselbach Galéria ebben a szezonban sem rendez árverést (a Belvedere pedig már szeptember végén megtartotta a magáét), ezzel le is zárulnak a jelentősebb őszi festményaukciók a hazai műkincspiacon.
Az Abigail a tőle megszokott módon most is igyekszik valami újdonsággal előrukkolni. Hajdú Katalin ezúttal huszadik századi külföldi műveket válogatott be a magyar vagy magyar származású művészek alkotásai mellé. Joan Miró vagy Alexander Calder litográfiáira már 100 ezer forint alatt versenybe szállhatunk, de Salvador Dalí hasonló technikájú lapjai már 380 ezer, Picasso rézkarcai 160–260 ezer forintról startolnak. A rajzok között találunk színes jelmeztervet a korai orosz avantgárd ismert alakjától, Natalja Goncsarovától (64. tétel, 750 ezer) és absztrakt önarcképet francia kortársától, Sonia Delaunay-tól (120., 1,2 millió), a festmények sorában pedig például a francia Paul Charlemagne vagy a brit John Ogburn művei szerepelnek (66., 460 ezer, illetve 67., 1,4 millió). A francia festmények egy része az 1943-ban rendezett budapesti francia kortárs művészeti kiállításon került magyar tulajdonoshoz, de akad a külföldi anyagban magyar diplomata által megvásárolt mű is. Az Abigail kínálatában egyébként igen erős a magyar modern anyag: elég, ha Schönberger Armand és Batthyány Gyula egy-egy női portréjára (68., 6,5, illetve 103., 12 millió) vagy Scheiber Hugó életművének ma ismert legnagyobb méretű darabjára, egy reneszánsz jelenetre (154., 5,5 millió) utalunk.
Virág Juditnál a modern művek mellett néhány nívós 19. századi alkotásra is licitálhatunk. Ilyen Brocky Károly tondó formájú női portréja (65., 2,4 millió), egy Munkácsy Mihály tanulóéveiből származó zsánerkép (68., 22 millió) vagy egy ugyancsak nagyon korai Szinyei Merse Pál-tájkép (169., 10 millió). Ezek felbukkanása azért figyelemre méltó, mert talán ebben a szegmensben érzékelhető mostanság leginkább az eladók kivárása. A nagyágyúk zömét persze itt is a 20. század első felének mesterművei adják. Kmetty János 1910-es évekbeli Asztali csendélete (43.) 7,5 millió, Perlrott Csaba Vilmos 1909-es Nagybányai tája (105.) 12 millió, Derkovits Gyula Fekvő aktja (97.) és Gulácsy Lajos Úton című kartonja (112.) egyformán 15 millió forintról várja az ajánlatokat. Néhány kiváló Aba-Novák-kép is szerepel a kínálatban, például a Vasárnapi ebéd című, sokáig lappangott alkotás (61., 6,5 millió). Az alacsonyabb árkategóriában számos művet találunk Ury Ibolya művészettörténész hagyatékából (Bálint Endre, Vajda Júlia, Ország Lili és mások képeit). Figyelmet érdemel Batthyány Gyula 113. tételszámú finom akvarellje is (Anyaság, 550 ezer). A viszonylag kis számú kortárs kép között a biztos befutónak számító klasszikusok dominálnak. Így például találunk két festményt Csernus Tibor hagyatékából: az 1991-es Jerikóért (81.) 12 millió, a néhány évvel korábbi Absolon-tanulmányért (96.) 2,2 millió az induló licit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.