BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fellegi otthon érezte magát a Magyar Telekomban

Akár egykori kollégák barátságos találkozójaként is fel lehetett volna fogni a Magyar Telekom tegnapi eseményét, amelyen a díszvendég szerepét egy volt telekomos vezető, a jelenlegi nemzeti fejlesztési miniszter, Fellegi Tamás töltötte be.

Még mindig otthonosan mozgott egykori munkahelyén, és mondandója is optimizmust sugallt a mobilhálózatának eddigi legnagyobb szabású és értékű fejlesztésére készülő Magyar Telekom vezetőinek.

A miniszter a kormány nevében kiszámítható és tervezhető körülményeket ígért a beruházóknak. Úgy vélte, az utóbbi időben már nem csak a szavak szintjén erősödik a befektetői bizalom Magyarország iránt, erre szerinte a tervezett fejlesztés az egyik jellemző példa.

Ennek tükrében örömmel konstatálhatta azt is, hogy talán nem voltak valósak a félelmek a távközlési ágazatra is kivetett különadó beruházás-visszafogó hatásával kapcsolatban. Hiszen lám, három hónapon belül már a második olyan eseményen vehet részt, amelyen nagy horderejű fejlesztést jelentenek be a magyarországi távközlési multik: márciusban a Vodafone, most pedig a Magyar Telekom. (A harmadik hazai szolgáltató, a Telenor még a válságadó előtt hozta meg az ezzel kapcsolatos döntést.)

A miniszter még hosszasan sorolta azokat a lépéseket, amelyeket az infokommunikációs technológiák, főként a széles sávú mobilinternet minél gyorsabb terjedése érdekében mindkét oldalon meg kell még tenni. Ha úgy vesszük, a piac szereplői már léptek, rajtuk már nem múlik a tempó. A technológia életképességéhez azonban kellenek azok a fránya mobilfrekvenciák, amelyeken már hónapok óta ülnek az állami döntéshozók. A miniszter két hónapja néhány héten belüli tenderkiírást ígért. Az általa beharangozott újabb céldátum „talán” az idei harmadik negyedév, hozzátéve, mindez nem a minisztériumon múlik. De hogy kié a döntés joga, arra nem kaptunk választ.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.