Miután azonban a cég veszteséges, legkorábban a jövő évben nyílhat új Auchan hipermarket Magyarországon, hiszen a beruházás költségeit csak a tulajdonosi család finanszírozhatja, amely a 11 milliárd forintos válságadót is kifizette a magyar leányvállalat helyett. A jelenleg a 9 fővárosi mellett Székesfehérváron, Kecskeméten és Miskolcon egy-egy áruházzal rendelkező magyar leányvállalat az elmúlt 16 év során összesen közel egymilliárd euró értékű fejlesztést hajtott végre.
Az öt áruház tervezett nyitása csúszik, hiszen már az idén megnyílt volna az első egység, a válságadó miatt azonban elmaradt a beruházás. A hitelválság kitörése előtt fél évvel, 2008 elején még úgy tervezte a cég, hogy 2015-ben már 36 áruházzal 900 milliárd forintos forgalmat ér el az Auchan Magyarországon.
Dominique Ducoux úgy tájékoztatta lapunkat, hogy eltarthat akár 2018-ig vagy 2020-ig is, mire létrejön a 36 tagú lánc, de ha mód nyílik rá, nagyon gyorsan bővíthető a hálózat. A vállalat teljesítménye ugyanakkor nem kizárólag az egységek számától függ, hiszen különböző méretűek lehetnek az áruházak. Van csupán 9 ezer és 22 ezer négyzetméteres egység is, és nem a legnagyobb áruházaknál a legjobb az egy négyzetméterre vetített forgalom.
Az 5600 fős vállalat elsősorban vidéken terjeszkedne, mégpedig azért – emelte ki a vezérigazgató –, mert ahol az Auchan megvetette a lábát, ott csökkentek az élelmiszerárak.
A vállalatvezetés legfontosabb feladata a veszteségesség megállítása, ennek ellenére a cég az idén 3 százalékot meghaladó átlagos béremelést hajtott végre, júliustól alkalmazottai 5 százalékos árkedvezménnyel vásárolhatnak. Emellett négy áruház olyan kiemelkedő forgalmat ért el, ami alapján jelentős prémiumot lehetett fizetni a dolgozóknak.
A vezérigazgató ugyan nem nevezte meg ezeket az áruházakat, csak annyit mondott: ott van jó forgalom, ahol a hipermarket sűrűn lakott övezet szívében van. A cég már korábban is tapasztalta, hogy a jószerével csak autóval megközelíthető városszéli áruházak látogatottsága csökken. Az Auchan Magyarország a legutóbbi hónapok forgalombővülése alapján ebben az évben néhány százalékos árbevétel-növekedést vár a tavalyi egyszázalékos csökkenéssel szemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.