BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Akár 0 százalékos önerő, kevesebb teher - Ezért jó a cégautó flotta

A pangó gépjármű-finanszírozói piacon a flottacégek forgalmának fellendülése az év eleje óta töretlen: a növekmény 30 százalékos az előző év első félévéhez képest. Magyarországon az eladott új autók körülbelül 70 százaléka céges vásárlás, és ezeknek 25 százaléka flottakezelt autó. A finanszírozás speciális pénzügyi vonzatai mellett a csoportos vásárlás előnyeire egyre szélesebb vállalati kör épít a Lombard Lízing szerint.

A vevők az elmúlt 15 évben elsősorban nemzetközi cégek magyarországi leányvállalatai voltak, ám 15 év elteltével a hazai piacon is bekövetkezett a fordulat: a kis- és középvállalkozások is nyitottak a lízingfinanszírozás és a flottakezelés szolgáltatások felé. A teljes új gépjármű finanszírozási piacon belül jelentősen nőtt a flotta-finanszírozás aránya, és mára eléri a 40 százalékot.

A hazai piacon a tipikus flotta ügyfél 50-60 autóval, a kisebb cégek 15-20, a nagyok viszont 150-200 autóval rendelkeznek. „A finanszírozóknál elérhető konstrukciók 30 és 150 autó esetén is hasonlóak, így a vállalkozások a csökkenő adminisztratív terhek, a tervezhető költségek, illetve az üzemeltetési kockázatoktól való szabadulás miatt választják a flotta bérletet” – hangsúlyozta Horváth Péter, a Lombard Lízing Csoport flotta-finanszírozási üzletágvezetője.

Ezen szempontokon kívül a flotta-finanszírozás számos adminisztratív előnnyel jár: nincs szükség tárgyieszköz-nyilvántartásra, valamint a szerviz számlák ellenőrzésére, feldolgozására sem, és a szállítók tendereztetése sem a vállalkozás feladata. A flotta cég a jelenlegi piaci helyzetben már 10-15 autó esetén is árelőnyt tud elérni.

A flotta lízing esetén a lakossági ügyfelekre érvényes 20 százalékos kötelező önerővel szemben a jellemző mérték 10 százalék, de akár 0 százalék is elérhető. Az átlagos futamidő a nagyobb cégek esetén 3-4 év, a Lombard portfóliójának 80-85 százaléka ebbe a körbe tartozik. A hazai kkv-k esetén a jellemző futamidő 4-5 év.

A tipikus flottaautók Magyarországon elsősorban az alsó középkategóriába tartoznak – Németországban például eggyel magasabb ez a kategória – ilyenek a Ford Focus, az Opel Astra, a Renault Megane, vagy a Skoda Octavia.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.