Még a pénzügyi megszorítások idején is van lehetőség arra, hogy a fogyasztók érdeklődését felkeltő és betöltetlen szükségleteikre megoldást nyújtó új termékekkel álljunk elő. A titok nyitja olyan, már meglévő eszközök megtalálásában rejlik, amelyek minimális erőfeszítéssel és csekély erőforrások felhasználásával piacra dobhatók. A menedzsereknek hatféle „már meglévő” innovációt kell keresniük:
1. Korábban kifejlesztett innovációk, amelyeket a megváltozott körülmények miatt sosem vezettek be a piacra.
2. Korábbi termékek funkciói, amelyek újonnan fontossá vált fogyasztói szükségleteket szolgálnak ki.
3. Meglévő termékek újrapozícionálása, ha azokat a fogyasztók előre nem látott okokból kedvelik.
4. Árukapcsolásban szereplő termékek, amelyek külön is megállnák a helyüket.
6. Túl sok termékfunkcióval ellátott termékek: a funkciók csökkenthetők a kevesebb igényt támasztó fogyasztói szegmensek számára.
Az innovációt sokan a következő generációs megoldásokra tett merész fogadásokkal azonosítják. De a marketinggel foglalkozó szakemberek számára, akiknek nincs ínyükre a magas kockázatok és a távoli megtérülések vállalása, egy már meglévő innováció két fejlesztés alatt állóval ér fel.
László József-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.