A RIM bő egy hete kifejezetten csalódást keltő számokat tett közzé: a vállalat a június 2-án záródó negyedévében mindössze 2,8 milliárd dolláros árbevételt könyvelhetett el, ami 43 százalékos visszaesést jelent az egy esztendővel korábbihoz képest, miközben a cég eredménye a tavalyi majd 700 milliós nyereségből 518 milliós veszteségbe fordult. A RIM vezetése ugyanakkor nem a most közölt katasztrofális számokkal verte ki a biztosítékot a részvényesek egy részénél, hanem azzal, hogy a gyorsjelentés közzétételével egy időben bejelentették: csúszik a BlackBerry új operációs rendszerének piacra dobása, amelytől szakértők többsége szerint a vállalat jövője függ.
Az újabb késés önmagában még nem okozott volna felháborodást, csakhogy Thorsten Heins, a társaság év elején kinevezett vezérigazgatója még a gyorsjelentés kiadása előtt egy héttel is úgy nyilatkozott, hogy a cégnél minden a tervek szerint halad, amiből többen arra következtettek, hogy a RIM új telefonja és szoftvere még idén piacra kerülhet.
Bár a cégvezető a csúszás bejelentését követően is optimista maradt – mondván: cége nincs „halálspirálban” –, amerikai jogászok szerint azonban korábbi kijelentéseivel megtévesztette a befektetőket, akik így jogosan perelhetnek. A cég részvényei a 2008-as csúcs óta 95 százalékot veszítettek értékükből, az elmúlt egy évben pedig 75 százalékkal értékelődtek le.
Duplázni kellene az áruforgalmat
Megkezdődött az iparvállalatokkal és az áruszállító vasúttársaságokkal való együttműködés szorosabbá tétele is a MÁV infrastruktúrájának minél jobb kihasználása érdekében – közölte Dávid Ilona. Abban ugyanis, hogy a GYSEV hatékonysági mutatói messze jobbak, mint a MÁV-éi, nagy szerepe van annak, hogy sokkal több tehervonat fut a sínjein. Az elnök-vezérigazgató nem tart attól, hogy az áruforgalom megkétszerezése nehézségeket okozna. „Ha a MÁV évekkel ezelőtt a jelenleginél fejletlenebb irányítástechnikával le tudta vezényelni az évi 135 millió tonna árut, akkor nem lehet gond a mostani 30 millió tonna duplája sem” – szögezte le. A MÁV szorosabb együttműködésre készül a pályaberuházásokért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.