A szeptember 28-án zárult negyedik üzleti negyedévében 37,5 milliárd dolláros bevételt ért el az Apple, ez mindössze négy százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőttit. A társaság nyeresége ugyanakkor a tavalyi 8,2 milliárd dollárról 7,5 milliárdra csökkent.
Annak ellenére csökkent az Apple profitja, hogy a vállalat korábban egyszer sem adott el annyi iPhone-t a szeptemberrel zárult negyedévben, mint az idén. A cég összesen 33,8 millió okostelefont értékesített, ez közel hétmillióval több az egy évvel ezelőtti adatnál. Ebben szerepet játszott az is, hogy az idén először két új modellt, az iPhone 5S-t és 5C-t mutattak be. Az új készülékek forgalmazását szeptember 20-án kezdték meg, és az első héten több mint 9 milliót adtak el belőlük. Az Apple új modelljei egyébként a múlt hét vége óta már nálunk is kaphatóak, a Vodafone csütörtök éjjel kezdte meg árusításukat.
Visszafogottabb eredményt ért el a társaság az iPad-eknél, amelyekből 14,1 milliót tudtak eladni, ez mindössze százezerrel több, mint egy évvel korábban. Igaz októberben új modelleket mutattak be a táblagépből is, amelyek valószínűleg alaposan megdobják majd a 2014-es üzleti év első negyedévét. Az új iPad-ek Magyarországon novembertől lesznek kaphatók a Magyar Telekomnál.
A negyedik üzleti negyedév eredményei nem kápráztatták el a befektetőket, a bejelentést követő zárás utáni kereskedés során 2 százalékkal csökkent az Apple részvényeinek értéke.
A társaság a 2013-as üzleti évében 170,9 milliárd dolláros bevételt ért el, ez 9 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest, míg a nyeresége több mint négymilliárd dollárral, 64,3 milliárd dollárra csökkent.
Az Apple a 2014-es üzleti éve decemberben záruló első negyedévében 55 és 58 milliárd dollár közötti bevételt vár. Pozitív előjel lehet a társaság számára, hogy egyre jobb adatok érkeznek az ázsiai piacról. Kínában például 5,6 százalékkal tudták növelni bevételüket a legutolsó negyedévben, és komoly eredményeket értek el Japánban is, ahol 41 százalékos volt a forgalomnövekedés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.