Egy nem kiegyensúlyozott kereskedelmi egyezmény pont akkor nehezítené meg az egyébként is gyártási kapacitástöbblettel küszködő európai autógyártók helyzetét, amikor hat év visszaesés után a régióban végre fellendülésnek indult az autópiaci forgalom. "Az egyébként is gyenge lábakon álló európai gazdasági helyzetben még egy olyan szerződéssel is szembe kell néznünk, ami a jelenlegi formájában csak megkönnyítené Japán számára, hogy európai exportja növelésére használja ki többletkapacitását, miközben ugyanez a lehetőség nem áll majd az európai gyártók rendelkezésére" - fogalmaz a Ford Europe közleménye. "Egy ilyen helyzet akár elbocsátásokhoz is vezethet, mégpedig a legrosszabb pillanatban."
Az EU és Dél-Korea között 2011-ben megkötött kereskedelmi egyezmény 10 százalékkal csökkentette a Hyundai, a Kia és a Dél-Koreában gyártott Chevrolet modellek importvámját, ami pont akkor juttatta értékesítési előnyhöz a dél-koreai gyártókat, amikor a PSA/Peugeot-Citroen kis híján összeomlott a heves árversenyben. Dél-Koreából az EU 2010-ben 294 ezer autót importált, 2012-ben pedig már 402 ezret, miközben minden más országból csökkent az import, összesen 11 százalékkal.
A 2012-ben az EU-ban értékesítet 13,7 millió autóból 2 millió volt import. Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA szerint jelenleg az EU Dél-Koreából importálja a legtöbb autót. "Ha most arról van szó, hogy megkönnyítjük Japánnak az importot, akkor fel kell kötnünk a gatyát" - fogalmazott Sergio Marchionne, a Fiat Chrysler vezérigazgatója márciusban a Genfi Autószalonon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.