A hajóroncsot szerdán kezdték elvontatni a toscaniai Giglio szigetétől, ahol 2012 januárjában zátonyra futott, s vasárnap hajnalban érkezett meg a liguriai Genova vizeire. A vontatást kezdetben meghezítette a húsz csomósnál is erősebb északi szél. Az időjárási viszonyok javulásával a tengerjáró roncsát Genováig vontató hajókat a kikötői vontatók helyettesítették. Ezek először ismét elfordítják a Costa Concordiát, hogy megfelelő szögben tudják behúzni a genovai kikötő szűk csatornáiba.
A hajóroncs várhatóan kora délután foglalja el a neki kijelölt helyet Prá Voltri kikötőjében, ahol lehorgonyozzák. A munkák utolsó fázisára Matteo Renzi olasz miniszterelnök is a genovai kikötőbe érkezik.
A Costa Concordia Genovába érkezését hatalmas kíváncsiskodó tömeg kísérte figyelemmel a városnak a tengerre néző utcáiról. A helyszínen volt Franco Gabrielli, az olasz polgári védelem vezetője és Gian Luca Galletti olasz környezetvédelmi miniszter, aki a Costa Concordia 2012. január 13-án történt, 32 halálos áldozatot követelő balesetét “súlyos emberi mulasztásnak” nevezte.
Michael Tamm, a genovai székhelyű Costa Crociere hajótársaság ügyvezető igazgatója felszállt a Costa Concordia fedélzetére és így érkezett meg Genovába. Tamm újságíróknak azt mondta, csak egy nagyon erős vállalat tudta kibírni ki ezt a kihívást, a Costa Crociere és amerikai anyavállalata, a Carni pedig bebizonyította, hogy erősek és minden ígéretet teljesíteni tudtak.
A tengerjáró fedélzetéről irányította a vontatást Nick Sloane, a Titan-Micoperi amerikai-olasz cég műszaki vezetője is, aki több mint száz fős nemzetközi csapatával több mint két éven át dolgozott a hajóroncs egyenesbe állításán és elszállításán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.