BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kínai gyártó robbant be az okostelefon-piac elitjébe

A harmadik negyedévben 327,6 millió okostelefont tudtak értékesíteni világszerte a gyártók, ez 25,2 százalékos növekedést jelent 2013. hasonló időszakához képest – derül ki az IDC előzetes adataiból. A piackutató cég elemzése szerint a fejlődés lassulásáról szóló hírek egyelőre megalapozatlannak tűnnek, azonban határozott átrendeződés figyelhető meg a bővülés fő mozgatórugóiban. Az érett piacokon például jellemzően 10 százalék alatti a növekedés, míg a feltörekvő régiókban jóval 30 százalék felett van. Ebben jelentős szerepet játszik az okosmobilok átlagárának folyamatos csökkenése, hiszen így egyre több fogyasztó számára válnak elérhetővé ezek az eszközök. Bár az eladott mennyiség szempontjából ez pozitív hír, a gyártók számára mégsem annyira kedvező a helyzet, hiszen egyre nehezebb nyereségessé tenni az okostelefonok előállítását. Az egyetlen kivételt az Apple jelenti, amely egyelőre kizárólag a prémium-szegmensben érdekelt, ahol kevésbé érződik az árverseny.

Az olcsóbb készülékek térhódítása egyébként jól megfigyelhető a gyártói rangsor átrendeződésében is. A Samsung továbbra is őrzi vezető pozícióját, a társaság 78,1 millió okosmobilt tudott értékesíteni a harmadik negyedévben, ez azonban 8,2 százalékos visszaesést jelent a 2013. július-szeptemberi időszakhoz. Ennek megfelelően számottevő mértékben csökkent a dél-koreai cég piaci részesedése is, az egy évvel ezelőtti 32,5 százalékról 23,8 százalékra.

A második számú piaci szereplő, az Apple valamivel több mint 16 százalékkal tudta növelni telefonforgalmát, 39,3 millió iPhone-t adott el. Ebben az adatban ugyanakkor már benne van az új iPhone6-osok első hétvégéje, a maga tízmilliós értékesítési számával. Az új almáslogós okostelefonok várhatóan jelentősen megdobják majd a társaság utolsó negyedévét is, hiszen a többlépcsős bevezetésnek köszönhetően a karácsonyi időszakra már jóval több mint száz országban lesznek kaphatóak. Magyarországon ma hajnalban kezdték forgalmazni az iPhone6 és iPhone6 Plus-t.

Az IDC elemzésében a legnagyobb meglepetést a gyártói rangsor harmadik helyezettje jelenti, ugyanis az öt piacvezető közé első alkalommal bekerülő kínai Xiaomi szerezte meg ezt a pozíciót. A vállalat egyértelműen kínai sikereinek köszönhető a gyors fejlődést. A cég a harmadik negyedévben 17,3 millió okostelefont adott el, ami több mint 211 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A látványos növekedés megmutatkozott piaci részesedése alakulásán is, ami a 2013-as 2,1 százalékról 5,2 százalékra nőtt.

Rendkívül szoros a verseny a 4. és az 5. helyen, a Lenovo minimális különbséggel tudta csak megelőzni az LG-t. A Lenovo ugyanakkor fokozatosan erősíti pozícióit Kínán kívül is, a cég okosmobiljai már kaphatóak Európában is, Magyarországon szeptemberben kezdték meg a forgalmazásukat. A globális jelenlétre való törekvés hatását mutatja, hogy a harmadik negyedévben eladott 16,9 millió okostelefon 38 százalékkal volt több, mint egy évvel korábban. Még látványosabb, közel 40 százalékos fejlődést produkált az ötödik legnagyobb gyártónak számító LG, amely bár csúcskategóriás készülékkel is erősítette július-szeptemberi forgalmát, azonban az IDC elemzése szerint inkább az olcsóbb eszközeivel tudta biztosítani a jó eredményeket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.