Új megoldás bevezetésére készül a logisztikai kihívások kezelésére az Amazon, a társaság egy mobilalkalmazás segítségével lehetővé tenné, hogy alkalmilag bárki beszálljon a csomagkiszállításba. A The Wall Street Journal beszámolója szerint „On My Way” - vagyis „Az utamon” az elképzelés jelenlegi neve az e-kereskedelmi szolgáltatónál, ami utal a konstrukció lényegére. A programban részt vevők egy alkalmazás segítségével juthatnak információhoz arról, hogy a tartózkodási helyük közelében lévő Amazon raktárházban van-e olyan csomag, amelyet arra kell kivinni, amerre éppen dolguk akad. A termékek kiszállításáért természetesen fizetést is kapnának a vállalkozó kedvű felhasználók.
Az elmúlt egy évben egyre inkább a logisztikára terelődött a figyelem az online kiskereskedelemben. A webáruházak már nem annyira az árban versenyeznek, hanem sokkal inkább a kínált szolgáltatásokban. Így például nagyon nem mindegy, hogy milyen kiszállítási határidővel dolgozik egy-egy cég, hiszen napjaink fogyasztói számára a 3-4 napos, esetleg egy hetes periódus már nem elfogadható. Az Amazon The Wall Street Journal által ismertetett kísérlete az átlagemberek bevonására az ellátási láncba jól mutatja, hogy az e-kereskedők igyekeznek megragadni minden eszközt arra, hogy kezeljék az egyre gyakrabban elvárt, napon belüli szállítás jelentette hatalmas kihívást.
Az „amatőrök” bevonása a csomagkiszállításba egyébként nem számít teljesen új dolognak, például a fuvarrendelő mobilalkalmazást működtető Ubernek is van ilyen kezdeményezése. De több más, kisebb szereplő is megjelent már ilyen modellel a piacon, igaz főleg kisebb területeket, a nagyvárosok központjait igyekeznek lefedni. A GrubHub például egy olyan felületet működtet, ami a melegétel kiszállításba vonja be az autósokat, míg az Instacart az Uberhez hasonlóan, részmunkaidős sofőrökre támaszkodva indított egy szolgáltatást, amelynek keretében beszerzik és házhoz is szállítják a felhasználók által igényelt élelmiszereket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.