KISKERESKEDELEM A tavalyi 14,06 milliárd forintos árbevétele után az idén ismét két számjegyű növekedést vár Hervis Magyarországon, és a cégvezetés arra számít, hogy az eredmény nullszaldó körüli, 100–200 millió forint lesz – mondta tegnap Viola Krisztina, a Hervis Sport- és Divatkereskedelmi Kft. ügyvezetője a társaság új budapesti üzletének átadásán.
A sportszer- és sportruházati lánc szerint jelentősen nő majd az online forgalom, amit az idei év eddig eltelt időszaka is alátámaszt: az első fél évben a Hervis 43 százalékkal növelte webes bevételét. Az optimista várakozás azért sem tűnik megalapozatlannak, mert tavaly ezen az értékesítési csatornán a cég kétszáz százalékos növekedést ért el. A Hervis 2013-ban indította útjára új, többcsatornás értékesítési modelljét, amelynek lényege, hogy a vásárlók az eladótérben elhelyezett tabletek és QR-kódok segítségével a társaság teljes európai kínálatából válogathatnak, online vásárlással pedig ingyenes átvételi, illetve fizetési pontként használhatják az üzletet. A többcsatornás koncepció 2015. július 1-jén már minden magyarországi Hervisben, köztük a most átadott, budapesti üzletben is elérhető. A cégvezető megjegyezte, hogy az új, nyolcszáz négyzetméteres üzletben tíz új munkahely jön létre. A társaság a tervek szerint jövőre két újabb áruházat nyit Magyarországon, a következő két-három évben is hasonló ütemű terjeszkedésre számít az itteni piacon.
Az osztrák Spar-csoport százszázalékos tulajdonában lévő Hervis áruházlánc országosan huszonhat boltot üzemeltet, 350 alkalmazottat foglalkoztat. Míg a vállalat 2012-ben 11 milliárd forintos forgalom mellett 715 millió forint adózás utáni veszteséget könyvelt el, 2013-ban hasonló forgalom mellett csak 358 millió forint volt a veszteség. A cég üzemi vesztesége tavaly 534 millió forintra csökkent az előző évi 1,128 milliárd forintról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.