A két legnagyobb amerikai olajipari vállalat, a Chevron Corp. és az Exxon Mobil Corp. milliárdos nyereséget jelentettek a harmadik negyedévről, 2,04 milliárd dollárt és 4,24 milliárd dollárt, ezek azonban jóval elmaradnak az egy évvel korábbitól. A Chevron esetében 64 százalékkal, az Exxon esetében pedig 47 százalékkal.
A Chevron 34,32 milliárd dollár, az egy évvel korábbinál 37 százalékkal alacsonyabb értékesítési árbevétel mellett a harmadik negyedévben az egy évvel korábbi 2,95 dollár után 1,09 dollár egy részvényre jutó nyereséget ért el, ami még így is lényegesen meghaladta a Wall Street elemzőinek a Zacks Investment Research felmérése szerint részvényenként 79 centes várakozását.
A FactSet által megkérdezett szakértők a ténylegesnél alacsonyabb, 27,70 milliárd dolláros bevételre számítottak.
A Chevron és az Exxon is nagy erőfeszítéseket tesz nyereségének növelésére költségeinek visszavágásával. A Chevron például egy negyedével tervezi jövőre csökkenteni tőkeberuházásait és kutatási költségeit, az olajipar helyzetétől függő módon további csökkentések lehetőségével 2017-ben és 2018-ban.
A tervezett költségcsökkentések 6-7 ezer alkalmazott elbocsátásának lehetőségére is kiterjednek, hasonló számú szerződéses alkalmazottól való megválással egyetemben - jelentette be pénteken John Watson, a Chevron vezérigazgatója. Az elbocsátások oroszlánrésze Ausztráliát érinti majd - jelezte. A Chevron jelenleg 64 700 alkalmazottat foglalkoztat.
Az Exxon nem hozta nyilvánosságra elbocsátási terveit és a vállalat szóvivője sem számolt be hírügynökségi megkeresésre arról, hogy az olajár csökkenésének voltak-e a vállalatnál ilyen jellegű következményei.
Az Exxon értékesítési árbevétele 37 százalékkal 67,34 milliárd dollárra csökkent a harmadik negyedévben. A FactSet által megkérdezett szakértők kevesebbre, 61,71 milliárd dollárra számítottak. Az Exxon egy részvényre jutó nyeresége 1,10 dollár lett, jóval a Zacks Investment Research által jelzett 89 cent felett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.